شناسهٔ خبر: 22573081 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

به تعویق افتادن عرضه اسپیکر هوشمند اپل تا ۲۰۱۸/ رفتن مدیر تنوع نژادی اپل

فناوری اطلاعات > اینترنت - اپل اسپیکر هوشمند خود را با تاخیر در اوایل 2018 راهی بازار می‌کند. همچنین گفته می‌شود مدیر امور تنوع نژادی اپل تا آخر سال میلادی این کمپانی را ترک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی اپل می‌گوید کاربران در آمریکا، انگلیس و استرالیا اسپیکر هوم پاد را در سال 2018 دریافت خواهند کرد. این دومین محصول اپل است که با تاخیر در عرضه مواجه می‌شود. پیش‌تر نیز عرضه ایرپادز- هدفون بی‌سیم اپل - با تاخیر مواجه شد و حالا هوم پاد با مشکلی مشابه روبرو می‌شود.

دلیل رسمی برای تاخیر در عرضه هوم پادِ 349 دلاری بیان نشده است، چرا که اپل فصل فروش کریسمس را از دست خواهد داد که این به ضرر کمپانی است. اما ظاهرا به دنبال عرضه هوم مینی گوگل و محصولات هوشمند جدید آمازون، اپل احساس می‌کند هوم پاد تقریبا قدیمی، خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد در خفا، اسپیکر وایرلس خود را آپدیت کند تا کاربران تشویق به خرید این محصول گران‌قیمت شوند.

از سوی دیگر، دنیس یانگ اسمیث به عنوان مدیر امور نژادی اپل 6 ماهی است پست جدید را تحویل گرفته اما ترجیح داده که اپل را ترک کند.بنابراین وی تا آخر امسال در کمپانی می‌ماند و سپس برای همیشه اپل را ترک می‌کند. قرار است کریستی اسمیث مدیر سابق در Deloitte جایگزین وی شود.

اپل معتقد است تنوع نژادی در کمپانی باعث توسعه نوآوری و خلاقیت می‌شود و فردی مانند کریستی می‌تواند این ماموریت را به خوبی جلو ببرد.

اما «دنیس یانگ» در اجلاس جهانی جوانان در کلمبیا در ماه اکتبر گفته بود در یک اتاق 12 مرد سفید پوست چشم آبی بلوند وجود دارند و آن وقت صحبت از تنوع نژادی می‌کنند. وی زمانی این سخنان را بر زبان راند که کمپانی‌های آی تی در سیلیکون ولی تحت فشار شدید قرار گرفتند تا از نژادهای مختلف در بخش‌های مدیریتی خود استفاده کنند. سخنان وی به مذاق مدیریت ارشد اپل خوش نیامد و دنیس چند روزی غایب بود تا اینکه مجددا به سر کار بازگشت. اما حالا وی شخصا تصمیم گرفته است اپل را ترک کند.

5656

برچسب‌ها:

نظر شما