شناسهٔ خبر: 22573051 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

مک او اس High Sierra، امروز منتشر می‌شود

میلاد میرکانی / businessinsider

صاحب‌خبر -

عرضه‌ی آخرین بروزرسانی سیستم‌عامل مک با نام های سیرا از امروز دوشنبه آغاز می‌شود. به‌محض آنکه این بروزرسانی در اختیار کاربران قرار گیرد، می‌توانید از طریق کلیک روی لوگوی اپل در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه و سپس مسیر  About This Mac->Software Update اقدام به دریافت آن کنید.

بروزرسانی‌ های سیرا با برخی بهبودهای جدید، جانشین سیرا، نسخه‌ی پیشین سیستم‌عامل مک می‌شود.

اپل در وب‌سایت خود نوشته است:

فناوری‌ جدید در قلب سیستم، قابلیت اتکا، قدرت و سرعت بیشتری به مک شما می‌بخشد و سنگ بنای نوآوری‌های آتی را پی‌ریزی می‌کند. مک‌اواس های سیرا همچنین قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌هایی را که روزانه به کار می‌برید ارتقاء می‌بخشد. این بهترین مک‌اواس ساخته‌شده تاکنون است.

بخش اعظم بهبود‌های های سیرا در بطن سیستم‌عامل اتفاق افتاده است. اپل در ادامه‌ی توصیف این بروزرسانی نوشته است:

مک‌اواس های سیرا فناوری‌های هسته‌ی جدیدی معرفی می‌کند که مهم‌ترین عملکرد‌های مک شما را بهبود می‌بخشد. از بازطراحی نحوه‌ی ذخیره‌سازی اطلاعات تا بهبود بازدهی استریم ویدئو تا آزادسازی قدرت کامل پردازنده‌ی گرافیکی شما؛ همگی قلب تجربه‌ی امروزی مک را شکل می‌دهند.

مهم‌ترین موارد جدید مک‌اواس های سیرا به شرح زیر هستند:

  • مرورگر سافاری شامل یک سرویس جدید به نام مسدودسازی پخش خودکار (Autoplay Blocking) خواهد بود که با فعال‌سازی آن از پخش خودکار محتوای چندرسانه‌ای آنلاین جلوگیری می‌شود. همچنین قابلیت جدیدی به مرورگر افزوده شده است که ردیابی فعالیت‌های شما را در سطح اینترنت توسط تبلیغات مسدود می‌کند.
  • اپلیکیشن تصاویر از سازماندهی و جستجوی بهبودیافته‌تری برخوردار شده است. این اپلیکیشن اکنون چهره‌های بیشتری را تشخیص می‌دهد و شامل فیلترها و دسته‌بندی‌های جدیدی نیز خواهد بود. همچنین ویرایش‌های اعمال‌شده در این اپلیکیشن به‌صورت یکپارچه به دیگر اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر نظیر فتوشاپ منتقل می‌شود.
  • سیستم پرونده‌های مک‌اواس اکنون از واقعیت مجازی پیشرفته پشتیبانی می‌کند. اپل در گذشته کارکرد این قابلیت را با استفاده از هدست اچ‌تی‌سی وایو نمایش داده بود؛ با این حال قابلیت پشتیبانی از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری آکیولس ریفت وجود ندارد.
  • فناوری ویدئویی جدید های سیرا به نام HEVC یا کدگذاری ویدئویی پربازده که با نام H.265 نیز شناخته می‌شود، ویدئوها را به نحو بهینه‌تری استریم و فضای بیشتری روی مک شما آزاد می‌کند و تمام این‌ها را بدون افت کیفیت تصویر انجام می‌دهد.

انتشار مک‌اواس های سیرا کمتر از یک هفته پس از انتشار آی‌اوس ۱۱، سیستم عامل موبایل اپل برای آیفون و آیپد صورت می‌گیرد. این بروزرسانی از ساعت ۹:۳۰ امشب به وقت ایران آماده‌ی دریافت خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما