شناسهٔ خبر: 22572928 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت همه مدارس روستایی تخریب شده در زلزله کرمانشاه با همکاری اتاق بازرگانی

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: همه مدارس روستایی تخریب شده در زلزله کرمانشاه را به همت فعالان اقتصادی می سازیم.

صاحب‌خبر -

کیوان کاشفی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه از 758 مدرسه واقع در محدوده زلزله کرمانشاه، 81 مدرسه به طور کامل تخریب شده است ، افزود : از این تعداد مدارس تخریب شده ، 53 مدرسه روستایی است که بنا داریم با همکاری اتاق های بازرگانی سراسر کشور، این مدارس را بسازیم.
وی اضافه کرد: در این باره جلسه ای با سازمان نوسازی مدارس استان و استانداری کرمانشاه داشتیم تا مقدمات کار ساخت مدارس روستایی را فراهم کنیم.
کاشفی افزود : در طرح مقدماتی ساخت مدارس با شیوه جدید و با قطعات پیش ساخته که در مدت دو تا سه ماه به بهره برداری می رسد و نیز ساخت مدرسه با سیستم قدیمی در دست بررسی است که روز چهارشنبه همین هفته در جلسه ای با حضور سازمان نوسازی مدارس و موسسه نیکوکاری ابرار اتاق بازرگانی ایران درباره نوع ساخت مدارس و هزینه مالی آن تفاهمنامه ای امضاء و کار اجرایی ساخت مدارس روستایی را آغاز خواهیم کرد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : بقیه 677 مدرسه منطقه به علت کیفیت خوب ساخت ، سالم است و به طور نمونه در روستاهایی که به طور کامل تخریب شده است ، مدارسی وجود دارد که حتی از ناحیه شیشه نیز آسیب ندیده و سالم باقی مانده است و مردم روستا هم اکنون در این مدارس زندگی می کنند.
کاشفی افزود: عمده مدارسی که از زلزله آسیب ندیده است ، عمومی ساز و دولتی ساز نیست بلکه خیرین با کیفیت عالی ساخته اند.

نظر شما