شناسهٔ خبر: 22572858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده سپاه شبستر:

۱۳۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شبستر برگزار می‌شود

R7887/P1377/S6,47/CT11

فرمانده سپاه شبستر گفت: ۱۳۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شبستر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شبستر، سرهنگ پاسدار محمدرضایی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد با تسلیت ایام رحلت پیامبراکرم (ص) و سالروز شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: امید است که با تاسی از فرهنگ اهل بیت در مسیر انقلاب اسلامی قدم برداریم.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج  گفت: بسیج مظهر مردم سالاری دینی و تشکل و سازمانی فراجناحی است که خود جریان ساز بوده و با تمسک به اهل بیت و گرفتن آرمان از امام و شهدا و لبیک به مقام معظم رهبری خود جریان ساز می‌شود.

بسیج مصداق میدان داری با غیرت و شرف است

فرمانده سپاه شبستر با بیان اینکه بسیج مصداق میدان داری با غیرت و شرف است، افزود: بسیج جایگاه عزت توام با واژه‌های شرف اقتدار و بصیرت است و در جامعه به عنوان هنجاری قابل وثوق برای تعریف غیرت مطرح است.

رضایی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته بسیج سال جاری در سطح شهرستان شبستر ابراز داشت: در طول هفته بسیج بیش از 130 برنامه شاخص در عرصه های مختلف و در نقاط مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه شبستر با بیان اینکه بسیج در کنار معنویت تعریف می‌شود عنوان کرد: وجه تمایز بسیج با سایر ارتش‌های دنیا و شاکله اصلی بسیج، معنویت و حرکت در مسیر آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهدا و ولایت فقیه است و بسیج قدرت خود را از حماسه سرخ عاشورا می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرگ در فرهنگ بسیجی معنی نداشته و مرگ به معنی شهادت است و بن بستی برای بسیج متصور نبوده و ابداع کننده راه بوده و در آخر راه به فرهنگ و معارف اهل بیت وصل می‌شود.

عزت افراد در وصل شدن به شاکله اقتدار بسیج است

رضایی با تاکید بر اهمیت پرورش در جامعه اظهار داشت: در کنار آموزش باید پرورش نیز اتفاق بیفتد و بسیج در این راه تعریف کننده تمام و کمال آموزش در کنار مباحث پرورشی بوده و انسان‌ها در مسیر آرمان های شهدا پرورش می‌یابند.

فرمانده سپاه شبستر افزود: کسانی که خواسته‌اند عزت یابند به بسیج وصل شده‌اند و عزت افراد در وصل شدن به شاکله اقتدار بسیج است و جدا شدن از این شجره طیبه موجب ذلت شده و به معنی جدا شدن از آموزه‌های الهی و قرآن است.

وی با تاکید بر حفظ اتحاد و همدلی در جامعه بیان کرد: هرکس با دیدگاه و قلم بسیجی وار حرکت کند، موجب وحدت در جامعه شده و این نشانگر این است که بسیج وحدت آفرین است.

رضایی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی افزود: بعد از نام‌گذاری سال به اقتصاد مقاومتی، بسیج و سپاه تنهاترین تشکلی بود که از اولین دقایق وارد عمل شده و بسیج سازندگی به حرکت خود در مسیر اقتصاد مقاومتی جهش داد.

وی اضافه کرد: بنگاه‌های زود بازده با وام‌های خود اشتغالی بسیج سازندگی ایجاد شده و شاهد تولیدات متعدد در جامعه و اشتغال به کار نیروهای بسیاری در سطح کشور هستیم و از مرم و عموم بسیجیان انتظار است که استفاده از تولیدات داخلی موجب رونق تولید در داخل کشور شوند.

فرمانده سپاه شبستر با انتقاد از برخی ادارات در خصوص اقتصاد مقاومتی  تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که برخی ادارات انگشت شمار در این خصوص بله را می گویند ولی در عمل کم لطف هستند.

ارسال هشت محموله کمک های مردمی شهرستان شبستر به مناطق زلزله زده

رضایی با تسلیت جانباختن جمعی از هم وطنان در زلزله استان کرمانشاه یادآور شد: بسیج به عنوان تشکلی برخاسته از مردم، وظیفه خدمت گزاری و خادمی مردم را بر عهده داشته و در حوادث و مواقع حساس به کمک مردم شتافته و به عنوان خط شکن در اولین دقایق در سر صحنه حوادث حضور یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون هشت محموله شامل هزار تخته پتو، هزار و پانصد بطری آب‌معدنی، هزار قوطی کنسرو، 3 هزار سته نان،540 تن برنج، 2500 دست لباس گرم، 500 پوشاک و لوازم بهداشتی و همچنین 700 هزار تومان پول نقد به ارزش تقریبی 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال تاکنون به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال شده است.

فرمانده سپاه شبستر  خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم نوع دوست و فرهنگی از جای‌جای شهرستان شبستر پیش بینی می‌شود کمک‌های مردمی دیگری جمع آوری و به این مناطق ارسال شود.

انتهای پیام/

نظر شما