شناسهٔ خبر: 22572856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

رمز پیروزی ملت ایران پیروی از امام هشتم است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: شریعت، احکام و اهدافی دارد و روابط در جامعه اسلامی بر مبنای دین شکل می گیرد.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بسیاری تلاش کردند در جامعه اسلامی مدیریت مرامی را از مدیریت سیاسی جدا کنند و ائمه(ع) تنها مرجعیت مسائل شرعی را داشته باشند و بایدها و نبایدهای احکام را بگویند اما از ابتدای شکل گیری اسلام، پیامبر اکرم(ص) به مردم گفتند اگر می خواهید نجات یابید باید از خدا و رسولش اطاعت کنید.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در آیات قرآن پیرامون سیر قهقرایی انسان هشدار داده شده که این موضوع با اطاعت از کفار و پاسخ مثبت دادن به خواسته های آنان است.
رئیسی بیان کرد: جامعه اسلامی به دلیل عدم اطاعت از رسول خدا و ولایت با مشکلات زیادی روبه رو شد اما در جنگ های بدر، احد و احزاب که به حرف پیامبراکرم(ص) گوش کردند پیروز شدند.
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: امام هشتم(ع) ولایت پذیری را شرط نجات عنوان کردند و امروز به برکت عاشورا و محرم و صفر و بیدارگری های امام راحل و خون شهدا، ملت بزرگ ایران راه اطاعت از فرامین امام هشتم (ع) را پیدا کرده و دیگر ملت ها نیز ازما الگو گرفته اند.
وی بیان کرد: دشمن نمی خواهد ما پیشرفت کنیم اما ما می دانیم رمز پیروزی ملت ایران پیروی از آموزه های امام هشتم (ع) است.
رئیسی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه، حوزه، علما، بزرگان و اصحاب رسانه تلاش کنند تا زیبایی های سخن ائمه(ع) برای مردم تبیین شود، جامعه عاشق اهل بیت(ع) خواهند شد که این مهم شروع شده و روز به روز بر عاشقان خاندان نبوت افزوده می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: بهترین نعمتی که امروز داریم، بهره مندی از نظامی مبتنی بر ولایت است که به برکت آموزه های امام رضا(ع) است.
منبع:مهر

نظر شما