شناسهٔ خبر: 22572832 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

کنفرانس «امام حسن مجتبی (ع)» در لاهور برگزار می‌شود

ابنا / ابنا

پیر سید غلام رسول اویسی در دیدار با سید مجید سادات‌کیایی، سرپرست خانه فرهنگ ایران در لاهور از برگزاری کنفرانس «امام حسن مجتبی (ع)» توسط نهضت اویسیه پاكستان در 29 آبان‌ماه جاری در شهر لاهور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ پیر سید غلام رسول اویسی، سجاده‌نشین آستان عالیه اویسی در شهر گوجرانوالا پاكستان كه معاونت رییس نهضت اویسیه پاکستان را به عهده دارد با سید مجید سادات‌کیایی، سرپرست خانه فرهنگ ایران در لاهور دیدار و درباره گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو كرد.

پیر سید غلام رسول اویسی در آغاز این دیدار گفت: نهضت اویسیه پاکستان به رهبری علامه شهیدی از آغاز تأسیس خود برای وحدت امت مسلمان، تلاش‌ها و فعالیت‌های زیادی انجام داده است. متأسفانه در سال‌های گذشته کشور پاكستان دچار و درگیر با عناصر پلید تروریسم، قوم و مذهب‌گرایی افراطی، شده است. از منظر ما، تنها راه‌حل مقابله با این گونه عناصر، وحدت مسلمین است.

وی افزود: در این خصوص سفرهایی به کشورهای ایران و عراق داشته و با افراد مختلف از تمامی مکاتب فکری دیدار كردیم. در این دیدارها با اشاره به وضیعت و بحران حاکم بر جهان اسلام، در خصوص وحدت امت مسلمین مباحث و نظریه‌هایی مطرح و تدوین شد.

پیر سید غلام رسول اویسی همچنین گفت: عرفای اسلام در گسترش و ترویج اسلام در این منطقه نقش بسیار مهمی داشتند که با تأسی از  رهنمودهای آنان، وضعیت امروز را می‌توان بهبود داد. بزرگان و رهبران عرفانی با کردار و رفتار خود نشان دادند که دین مبین اسلام مخالف سرسخت ظلم، خشونت، افراط و تفریط است، این خصوصیت را آنها از اهل بیت (ع) کسب كردند. عرفای مکتب و درس انسانیت را بالاتر از هر مکتب و مسلک می‌دانند و تا آخر برای بهبود و اصلاح بشر می‌کوشند.

معاون رییس نهضت اویسیه پاکستان در ادامه با اعلام خبر برگزاری کنفرانس «امام حسن مجتبی (ع)» توسط این نهضت در 29 آبان‌ماه جاری، گفت: این كنفرانس با حضور مسئولین و دست‌اندرکاران مراکز مکاتب فکری، شخصیت‌های شهیر و تأثیرگذار برگزاز خواهد شد و از شما سرپرست محترم خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برای شركت و سخنرانی در این كنفرانس، دعوت می‌كنیم.

سپس سید مجید سادات‌کیایی، سرپرست خانه فرهنگ كشورمان در لاهور، از کوشش‌ها و اهتمام به وحدت امت اسلامی در پاكستان قدردانی و در ادامه بیان كرد: پس از رحلت رسول‌الله (ص) تا کنون، رکن اصلی تلاش‌های مخالفان داخلی و دشمنان خارجی اسلام بر محور ایجاد تفرقه، نفاق، تضعیف وحدت اسلامی، عدم تقریب مذاهب اسلامی و بیگانه گشتن مسلمانان از یکدیگر، است. صحنه‌پردازی‌هایی تحت القاب خوارج، سلفی‌گری، وهابیت، بهائیت، ناسیونالیزم، لاییزم، طالبان، القاعده، گروه‌های تکفیری (داعش) و ... همه در این راستا و بر علیه اسلام ناب محمدی (ص) فعالیت داشته و دارند. در همه این فعالیت‌ها راهبرد ثابت و مشترک است؛ ولی به اقتضای عصر، روش‌ها و القاب تغییر می‌پذیرند، مثلاً: خوارج به داعش تبدیل می‌شوند؛ البته با فسادها و جنایت‌های بیشتر و مدرن‌تر.

.........................
پایان پیام/ 167

نظر شما