شناسهٔ خبر: 22572795 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

47 درصد از متولدان 70 به بالا از فضای مجازی استفاده می کنند

به گزارش ایرنا محمد حسین کفراشی روز شنبه در یادواره شهدای دانش آموز شهرستان نهاوند افزود: یکی از خطرهای امروز که نسل جوان را تهدید می کند بحث فضای مجازی است

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمد حسین کفراشی روز شنبه در یادواره شهدای دانش آموز شهرستان نهاوند افزود: یکی از خطرهای امروز که نسل جوان را تهدید می کند بحث فضای مجازی است که باعث آسیب زدن به آنان می شود.
وی گفت: بر اساس آمار یونیسف 40 درصد از کودکان زیر 17 سال نیز از فضای مجازی استفاده می کنند که با توجه به اینکه اکثر آنها بیش از 6 ساعت در فضای مجازی قرار دارند لذا نگرانی هایی را برای مسئولان ایجاد کرده اند.
وی افزود: امروز دشمن برای ضربه زدن به نسل جوان از طریق فضای مجازی وارد شده که لازم است خانواده ها و در کنار آنان معلمان هر چه بیشتر دانش آموزان را با خطرات آن آشنا کنند.
وی به خطراتی که جوانان و دانش آموزان را تهدید می کند اشاره کرد و افزود: البته فضای مجازی دارای محاسنی است اما خطرات آن مانند افت تحصیلی ، بلوغ زودرس رفتارهای عصبی و تپش قلب بسیار بیشتر است.
کفراشی در ادامه شهدا را مایه عزت ایران عنوان کرد و افزود: شهدا کسانی بودند که با خدا معامله کردند و در شرایط بسیار سخت از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و برای ما چراغ راه شدند.
وی افزود: شهدا شاخصه هایی داشتند که عمده این شاخصه ها تدین ، جوانمردی و توکل بود که هر سه این ویژگی ها امروز اگر در جامعه وجود داشته باشد ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
رئیس ستاد شاهد وزارت آموزش و پرورش افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و به ویژه فضای مجازی باید از شهدا درس گرفت و آنها را در زندگی و درس خواندن الگو قرار داد تا بتوانیم به مسیر سعادت برسیم.
در دوران دفاع مقدس بیش از 36 هزار شهید دانش آموز و پنج هزار معلم شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است.
در شهرستان نهاوند از 853 شهید شهرستان 114 شهید دانش آموز و 15 شهید نیز فرهنگی است.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 185 هزار تن در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

نظر شما