شناسهٔ خبر: 22572558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

وزیر صنعت لبنان:

عربستان منبع تروریسم است

وزیر صنعت لبنان از عربستان به عنوان منبع و صادر کننده تروریسم به جهان یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین الحاج حسن وزیر صنعت لبنان از وحدت لبنانی ها به عنوان بهترین پاسخ به فتنه آفرینی عربستان یاد کرد و گفت: عربستان منبع تروریسم تکفیری و منبع اصلی اندیشه داعش و جبهه النصره به شمار می آید و ملت لبنان با حمایت از میشل عون رییس جمهور کشور در برابر آل سعود ایستاد.

وی افزود: سعودی ها با استعفای اجباری سعد الحریری درصدد ایجاد شکاف در لبنان بودند اما لبنانی ها با وحدت ملی به سدی محکمی در برابر فتنه آفرینی عربستان مبدل شدند. به سعودی ها می گوییم آیا آنچه در عراق و سوریه و یمن انجام دادید کافی نیست؟ آیا این حجم از شهید و مجروح و ویرانی در جوامع اسلامی برای اقدامات تروریستی شما کفایت نمی کند؟

این وزیر لبنانی خاطرنشان ساخت: کشورها معمولا تکنولوژی صادر می کنند در حالی که عربستان به صادرات تروریسم می پردازد. عربستانی که از داعش و جبهه النصره سخن می گوید بهتر است پاسخ دهد که این گروه ها از کدام مدارس و دانشگاه ها و شهرها آمده اند؟

وی تأکید کرد که یکی از مهمترین دستاوردهایی که عربستان به آن افتخار می کند تروریسم تکفیری است که 6 میلیون انسان را در گرسنگی قرار داده و صدها هزاران تن را به کام مرگ فرستاده است.

استعفای الحریری در شرایط حبس صورت گرفته است

نواف الموسوی عضو فراکسیون ائتلاف الوفاء للمقاومة پارلمان لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای حزب الله در منطقه حنیه گفت: دشمن تکفیری و صهیونیستی و مزدوران داخلی از مهمترین مشکلات لبنان به شمار می آیند. برخی تلاش می کنند جنگ را میان طوایف و ادیان و احزاب لبنان به وجود آورند تا مشکلی در برابر عادی سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به نقش عربستان در استعفای سعد الحریری افزود: لبنانی ها نمی پذیرند که عربستان با نخست وزیر لبنان همانند شهروند این کشور رفتار کنند. به کسانی که نخست وزیر را حبس کرده بودند اجازه نمی دهیم نقشه های خود را علیه لبنان به نتیجه برسانند.

این سیاستمدار لبنانی تصریح کرد: تأکید سعد الحریری بر غیرقانونی بودن استعفای خود نشان دهنده اینست که این استعفا به هیچ وجه ارادی نبوده و مجبور به این کار شده است. رییس جمهور و احزاب لبنانی به گونه ای بود که استعفای الحریری کان لم یکن تلقی شود زیرا با اجبار و در شرایط حبس صورت گرفته است.

نواف الموسوی بر لزوم بستن راه سوء استفاده عربستان از این بحران تأکید کرد و اظهار داشت: در جنگ 33 روزه سال 2006 تلاش کردند تا ما را مجبور به سرسپردگی سازند اما هیچگاه به هدف خود نرسیدند و هم اکنون نیز با شجاعت و صلابت ایستادگی خواهیم کرد. کسانی که نخست وزیر را با حبس مجبور به استعفا کردند پس از خروج وی از این کشور نمی توانند مجبور به کاری کنند./980/ب901/د

نظر شما