شناسهٔ خبر: 22572554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

در دیدار مکرون با سعد حریری چه موضوعاتی مطرح خواهد شد؟

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در مطلبی به موضوع سفر نخست‌وزیر مستعفی لبنان به فرانسه پرداخت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان: شبکه تلویزیونی فرانس 24گزارش داد؛ سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان که هم اکنون به همراه خانواده خود مشغول صرف ناهار با امانوئل مکرون است، نمی داند رئیس جمهور فرانسه قصد دارد به جز پرسش درباره دلیل اعلام استعفای وی از ریاض و بحران لبنان، موضوع دیگری را مبنی بر دریافت خسارت مطرح کند و وی را به چالش بکشد.

سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان که صبح امروز وارد پاریس شد، دقایقی پیش به کاخ الیزه رفت و مورد استقبال گرم امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار گرفت. مکرون در تلاش برای یافتن راه حلی برای بحران سیاسی لبنان است. حریری همانطور که در گفتگوی تلفنی به میشل عون، رئیس جمهور لبنان هم گفته بود، روز چهارشنبه برای شرکت در جشن استقلال لبنان به کشورش سفر می کند.

ژان بارر، خبرنگار این شبکه از کاخ الیزه گزارش داد: مکرون دقایقی پیش استقبال گرمی از حریری کرد. قرار است آنها در کاخ الیزه دقایقی با یکدیگر گفتگو کنند تا خانواده حریری نیز برای صرف ناهار به آنها بپیوندند. این ضیافت تا ساعت 14 به وقت پاریس (18:30 به وقت تهران) به طول خواهد انجامید. قرار است مکرون و حریری درباره مسائل کنونی لبنان و استعفای وی که چهارم نوامبر اعلام شد، با یکدیگر گفتگو کنند. قرار است مکرون در این دیدار دلیل اصلی استعفای وی را بپرسد و اینکه چرا از ریاض اعلام استعفا کرد. احتمالاً مکرون درباره شرکتی که در عربستان سعودی متعلق به رفیق حریری پدر سعد حریری بود و در سال 2017 ورشکست شد نیز سؤالاتی خواهد پرسید. این شرکت اکنون حدود 14 میلیون یورو به فرانسوی هایی که در آنجا مشغول به کار بودند، بدهکار است. احتمال دارد رئیس جمهور فرانسه موضوع جبران خسارت را مطرح کند. زیرا 214 فرانسوی که پس از ورشکستگی این شرکت، ریاض را ترک کردند، حقوق خود را مطالبه کرده اند.

نظر شما