شناسهٔ خبر: 22572402 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

2 کتابخانه و 5 کتابدار یزدی برگزیده کشوری شدند

گروه اجتماعی: در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تهران برگزار شد، 2 باب کتابخانه عمومی و 5 تن از کتابداران یزدی در بخش‌های مختلف به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از کتابخانه های عمومی یزد، در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تهران برگزار شد، 2 باب کتابخانه عمومی و 5 تن از کتابداران یزدی در بخش‌های مختلف به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.
در این مراسم که سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حضور داشتند، از کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافق و کتابداران آن در بخش کتابخانه برگزیده شهری تجلیل شد.
کتابخانه عمومی شهدای بنادکوک نیز در بخش کتابخانه‌های برتر روستایی کشور، برگزیده شد.
در بخش تجلیل از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ برتر کشوری نیز استان یزد 4 نماینده داشت.
مرضیه قربانی‌زاده، مسئول کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافق به عنوان مسئول کتابخانه برتر کشوری انتخاب شد.
سکینه تولایی، کتابدار کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری ابرکوه، حمیده غلامعلی‌پور، کتابدار کتابخانه محمد مفیدی بافق و فاطمه زارع بیدکی، کتابدار کتابخانه بقیه‌الله(عج) شهرستان مهریز به عنوان کتابداران برتر کشوری در میان کتابخانه‌های درجه 6، درجه 5 و درجه 7 انتخاب شدند.
در بخش تجلیل از کتابداران پیشکسوت کشوری نیز خدیجه قدس الهی، کتابدار پیشکسوت یزدی و مسئول سابق کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد برگزیده کشوری شد و موردتجلیل قرار گرفت.
یادآور می شود استان یزد هم‌اکنون 96 باب کتابخانه نهادی و 14 باب کتابخانه مشارکتی دارد و در مجموع بیش از 101 هزار نفر نیز در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

نظر شما