شناسهٔ خبر: 22572200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون گلستان مطرح کرد

استقبال گسترده گلستانی‌ها برای اهدای خون و کمک به مردم زلزله‎زده

R41471/P1377/S6,70/CT11

مدیر کل انتقال خون استان گلستان از استقبال گسترده مردم گلستان برای اهدای خون و کمک به مردم زلزله‎زده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید میرمحمدعلی حسینی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران در پاسخ به اینکه تا چه میزان خون از استان گلستان به مناطق زلزله‎زده کرمانشاه اعزام شده، اظهار داشت: ارسالی خون به مناطق زلزله زده کرمانشاه نداشتیم و وضعیت اهدای خونی با استقبال خوب مردم رو‎به‌رو شد.

وی تصریح کرد: در مواقع بحران باید این آمادگی را حفظ می‎کردیم تا در صورت نیاز بتوانیم خون مورد نیاز را به مناطق حادثه دیده ارسال کنیم و خوشبختانه با توجه به همت مردم در اهدای خون به این موضوع نیازی نشد. هنوز هم اهداکنندگان خوبی به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند و سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای اهدای خون نیز هم بیش از 700 نفر در استان ثبت‌نام کردند و این آمار خوبی بوده و اگر نیاز باشد به این افراد تماس گرفته می‎شود.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه در این مدت استقبال بار اولی و بانوان برای اهدای خون خوب بود، یادآور شد: بیش از 15 درصد اهداکنندگان خون در استان گلستان بانوان بود و معمولا این عدد کمتر از 5 درصد بانوان است. توانستیم خون مورد نیاز  استان را تامین کنیم، سال گذشته نزدیک به 50 هزار نفر مراجعه‌کننده داشتیم و این تعداد امسال به نظر می‎رسد افزایش پیدا کند و تاکنون 45 هزار مراجعه کننده داشتیم.

وی با بیان اینکه به همت مردم خون‌دهی مستمر بوده، گفت: استان گلستان جزء 5 استان کشور است در تهیه پلاسمای ضد هاری به همراه استان‎های تهران، مازندران، مشهد و اصفهان به شمار می‎رود. گلستان جزء یکی از 18 استان کشور برای ارسال پلاسما و داروی مشتق پلاسما به کشور آلمان است که پس از ارسال خون مشتق پلاسما تهیه شده به کشور بازمی‎گردد و همچنین این استان پلاکت فرزیس را در مرکز اهدای خون راه‌اندازی کرده و استقبال خوبی را در مراکز درمان سرطانی استان داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما