شناسهٔ خبر: 22571920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از 8 هزار و هفتصد مورد اطلاع گیری از وضعیت پرندگان آذربایجان غربی

به منظور پایش و مراقبت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور در آذربایجان غربی بیش از 8 هزار و700 مورد اطلاع گیری از وضعیت پرندگان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: به منظور مراقبت و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با ایجاد پایگاههای دیدوری توسط اکیپ های بررسی و نمونه برداری مستقر در اداره کل و شبکه های دامپزشکی استان و با نظارت عالی ستاد اجرائی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد طیور استان، در طول 7 ماهه سال جاری تعداد 8 هزار و 792مورد اطلاع گیری از مزارع طیور صنعتی، وضعیت پرندگان مهاجر در تالابها و حاشیه رودخانه ها و دریاچه های پشت سدها و روستاهای حاشیه آنها و روستاها با تلفات طیور بومی ، بررسی بیماری و نمونه برداری و مطالعات آزمایشگاهی انجام گرفته است و این فعالیت ها در حال حاضر نیز کماکان و به صورت مستمر ادامه دارد.

داهیم با اشاره به اینکه در طول هفت ماهه سال 96 تعداد 29 میلیون و 989 هزار و 324قطعه جوجه‌ریزی درسطح واحدهای مرغداری استان با نظارت کارشناسان دامپزشکی صورت گرفته است، افزود: در این مدت مقدار86 میلیون و 357 هزار و 811 دز واکسن در سالن‌های مرغداری استان علیه بیماری های ویروسی و باکتریایی مصرف شده است.

وی همچنین تصریح کرد : سیستم مراقبت و پایش بیماریهای ویروسی آبزیان در قالب طرح ملی همه ساله در دو فاز بهاره و زمستان به مورد اجرا گذاشته می شود.

مدیر کل اداره دامپزشکی استان گفت: در این طرح از تعداد 150 مرکز آبزی پروری فعال در طی دو فاز به تعداد 99 واحد تحت طرح ملی پایش و مراقبت از بیمارهای ویروسی ماهیان سرد آبی قرار گرفته که از این تعداد مراکز نیز تعداد 2 هزارو 970 قطعه ماهی نمونه برداری و مورد آزمایش های ویروسی قرار گرفته است.

این مسئول یاد آورشد: تاکنون بر اساس نتایج آزمایشگاهی استخراج شده موردی از بیماری های ویروسی بالاخص VHS در مزارع آبزی پروری سطح استان آذربایجان غربی مشاهده نگردیده است .

انتهای پیام/ح

اطلاع گیری از وضعیت پرندگان برای پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور در آذربایجان غربی

نظر شما