شناسهٔ خبر: 22571686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

معاون دادگستری خوزستان: خیرین به عرصه پیشگیری از وقوع جرم ورود کنند

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست شورای پیشگیری اهواز، با تاکید بر ضرورت ورود خیرین استان در

صاحب‌خبر - به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست شورای پیشگیری اهواز، با تاکید بر ضرورت ورود خیرین استان در جهت کاهش کودکان و زنان خیابانی و بی سرپناه گفت: ساخت سرپناه برای این افراد، کمتر از ساخت مسجد نیست و در نهایت توسعه بنیان­های اخلاقی و مذهبی را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی و نزاع یکی از آسیب های اجتماعی استان است افزود:در 2 سال گذشته کارگاه­های متعددی در زمینه­های مختلف از جمله کنترل خشم در استان برگزار شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بر شناسایی افراد در معرض این آسیب و برگزاری کارگاه­های آموزشی و مراکز مشاوره برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد.
امانت بهبهانی تصریح کرد: وقتی حکمی از سوی مراجع قضایی علیه فردی صادر می­شود بازگشت او به جامعه دشوار می شود ، گرچه طبق اصول اسلام، او مجازات جرم خود را متحمل و از آن پاک شده است اما متاسفانه نگاه جامعه دیگر به او تغییر کرده است.
وی تصریح کرد: خانواده­های این افراد درگیر هستند به طوری که آمارها نشان می­دهد با ورود هر نفر به زندان، 79 نفر از اطرافیان وی آسیب می­بینند.
امانت بهبهانی ادامه داد: از دستگاه­های اقتصادی مانند بانک­ها می­خواهیم تا با اعطای تسهیلات به این افراد، کمک کنند تا دوباره آینده درستی برای خود بسازند تا به ورطه اشتباه و جرم نیفتند.
وی همچنین با اعلام این مطلب که اتاق فکری برای بررسی و مطالعات کاربردی در خصوص پدیده تکدی­گری به ویژه در اهواز تشکیل می­شود گفت: گزارش­های این اتاق، به صورت مستقیم به معاونت پیشگیری قوه ارسال تا در شورای پیشگیری از وقوع جرم کشور مطرح شود.
6065/6064
دریافت کننده:محمدرضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند

نظر شما