شناسهٔ خبر: 22571677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله صدیقی در گفت‌وگو با رسا:

زلزله کرمانشاه آزمون بزرگی برای مردم و مسؤولان بود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زلزله کرمانشاه آزمون بزرگی برای ملت شریف ایران و مسؤولان بود، گفت: نیروهای سپاه، ارتش و انتظامی همواره در روزهای سخت خط شکن بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با زلزله اخیر کرمانشاه، با ذکر آیه شریفه «وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ» به مردم شریف و محنت کشیده استان کرمانشاه، سر پل ذهاب، اسلام آباد، ازگله، قصر شیرین و روستاهای اطراف آن، تسلیت گفت.

وی در ادامه افزود: در زلزله اخیر کرمانشاه، مردم شریف و مصیبت دیده این استان در یک آزمون بزرگ الهی قرار گرفتند، در این زلزله عده‌ای به رحمت الهی پیوستند، عده‌ای مجروح شدند و عده‌ای خانه‌‌های خود را از دست دادند و جمع خانوادگی آنها پریشان شد؛ این بلایای طبیعی از امتحانات بزرگ الهی است، از خداوند قادر و مهربان، درخواست نزول آرامش و صبر جمیل و اجر جزیل برای همه مصیبت دیدگان داریم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زلزله کرمانشاه آزمون بزرگی برای ملت شریف ایران و مسؤولان بود، عنوان کرد: به فضل الهی مردمی که در سال‌های جنگ، از جبهه سربلند بیرون آمدند، در فتنه سربلند بیرون آمدند، در این آزمون بزرگ الهی نیز آحاد مردم با ایمان به خداوند و اعتقاد به روز حساب و با عاطفه ذاتی که خداوند در وجود آنها قرار داده، به کمک برادران و خواهران مصیبت دیده شتافتند.

وی در ادامه افزود: مردم همدرد و داغدیده ایران هر یک به نحوی کمک‌های خود را به مصیبت دیدگان زلزله تقدیم کردند، گر چه به علت محدودیت‌هایی که فعلاً در آن مناطق زلزله زده وجود دارد بسیاری از آرزومندان به ملاقات با زلزله زدگان نتوانستند از نزدیک کمک‌های خود را برسانند اما همه از دور و نزدیک با تعلق خاطر افزون بر یاری رسانی، دعا و همدردی کرده و کمک‌های مالی و فکری را به آنها رسانده‌اند.

نیروهای سپاه، ارتش و انتظامی همواره در روزهای سخت خط شکن بوده‌اند   

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) ابراز داشت: در یاری رسانی و مدیریت روزهای سخت و مصیبت بار کرمانشاه، نیروهای سپاه، ارتش و انتظامی نقش زیادی در تأمین امنیت، جذب کمک‌ها و مدیریت مناطق به عهده داشته‌اند که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت الله صدیقی در ادامه اظهار داشت: این نیروها همان طور که همواره در روزهای سخت مردم، خط شکن بوده‌اند، در این عرصه بلا نیز در کنار مصیبت دیدگان همدرد آنها بوده و امور مناطق زلزله زده را اداره می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله خداوند متعال در دنیا و آخرت، نور و اخلاص و عزت و هر آنچه لازمه اکرام الهی است هم برای مصیبت دیدگان و هم برای کمک کنندگان به آنها اعمال بفرماید./۹۶۶/ت301/ب1

نظر شما