شناسهٔ خبر: 22571651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نشست فوری و ضد ایرانی اتحادیه عرب

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  مهر به نقل از «الیوم السابع»، در ادامه سیاست تنش آفرین عربستان در منطقه علیه ایران، روز یکشنبه (فردا) اتحادیه عرب نشستی فوری برای مقابله با آنچه «دخالت های ایران در منطقه» و «تلاش تهران برای به خطر انداختن امنیت جهان عرب» خوانده می شود، برگزار خواهد کرد.

بر اساس این خبر این نشست به درخواست عربستان و با حمایت امارات، بحرین و کویت به ریاست «محمود علی یوسف» وزیر خارجه «جیبوتی» که ریاست دوره ای اتحادیه عرب را بر عهده دارد، برگزار خواهد شد.

قرار است پیش از آغاز این نشست ضد ایرانی، نشست دیگری با حضور نمایندگان مصر، عربستان، امارات، بحرین با حضور «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با همین مضمون برگزار شود. این نشست با حضور وزرای خارجه کشورهای عربی و دبیرکل اتحادیه عرب ابتدا پشت درهای بسته برگزار و پس از آن در جلسه ای علنی پیگیری خواهد شد.

در حالی که ایران بارها اعلام کرده امنیت کشورهای همسایه ایران به معنای امنیت و ثبات ایران است و ادعاهای مکرر و بی اساس کشورهای عربی در خصوص اتهام دخالت ایران در امور داخلی این کشورها را رد کرده است، اما بازهم مسئولان عربی به سرکردگی عربستان به تنش آفرینی در فضای سیاسی و امنیتی منطقه دست زده و اتهام نخ نمای خود علیه ایران را تکرار می کنند.

نظر شما