شناسهٔ خبر: 22571499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار بوشهر:

چاه‌های آب غیر مجاز استان بوشهر با حکم قضایی مسدود می‌شود

R41363/P1377/S6,53/CT11

استاندار بوشهر گفت: چاه‌های آب غیر مجاز استان بوشهر، دارای حکم قضایی مسدود می‌شود که در این راستا فرمانداران همکاری و مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر با بیان اینکه این استان در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت مهمی است اظهار داشت:  محصولات کشاورزی استان بوشهر  به ویژه در بخش جالیزی، خرما و گلخانه‌ای از ظرفیت مهمی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب استان بوشهر در حوزه کشاورزی است تصریح کرد: بخش کشاورزی استان بوشهر، بالاترین سهم در مصرف آب دارد که باید در مدیریت مصرف تلاش بیشتری شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر افزایش بهره‌وری از آب‌های حوزه کشاورزی تصریح کرد: برای پایداری و حفظ فعالیت‌‌های کشاورزی، دستگاه‌های مربوطه به سمتی حرکت کنند تا بهره‌وری از آب در عرصه کشاورزی افزایش یابد.

گراوند با تاکید بر توجه به آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی افزود: آبیاری سنتی در اراضی کشاورزی باید به نوین تبدیل شود تا ضمن افزایش محصول با کیفیت از آبهای موجود بهره‌وری مطلوبی شود.

وی، با اشاره به ممنوعیت حفر چاه در استان بوشهر تاکید کرد: ضمن جلوگیری از صدور مجوز برای حفر چاه جدید در استان بوشهر، باید نسبت به اجرای احکام قضایی در حوزه مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز اقدام شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن احکام قضایی در  مسدود کردن چاه‌های آب غیر مجاز خاطرنشان کرد: چاه‌های آب غیر مجاز استان بوشهر، دارای حکم قضایی مسدود می‌شود که در این راستا فرمانداران همکاری و مشارکت کنند.

گراوند با قدردانی از تلاش دستگاه قضایی استان بوشهر در برخورد قاطع با چاه‌های غیرمجاز افزود: احکام قضایی زمانی اثربخش و نافذ است که اجرایی شود و در این راستا هیچ دستگاهی مجاز نیست از اجرای احکام قضایی ممانعت کند.

وی، تقویت سفره‌های زیرزمینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر مشکلات حوزه آب برطرف نشود  با چالش‌های فراوانی استان مواجه می‌شود از این نظر تقویت سفره‌های آب زیرزمینی باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه مصرف بهینه آب و جلوگیری از  برداشت بی‌رویه آب افزود: در این راستا رسانه ملی صدا و سیما باید برای منافع ملی در استان بوشهر در حوزه مدیریت مصرف آب بیشترین تلاش کند.

انتهای پیام/

نظر شما