شناسهٔ خبر: 22571471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان:

اقلام دارویی کمیاب و حیاتی از همدان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد

R41405/P1377/S6,75/CT1

معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، متناسب با نیاز این استان داروهای کمیاب و حیاتی را در مقاطع زمانی مختلف به مناطق زلزله‌زده فرستادیم.

صاحب‌خبر -

ایرج خدادادی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان،  اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی همدان آماده‌ی کمک ارسال اقلام دارویی و ملزومات متناسب با نیاز استان کرمانشاه  بود.

وی تصریح کرد: در ساعات اولیه پس از زلزله نیاز چندانی به ارسال دارو نبود چراکه اقداماتی نظیر آواربرداری، نجات مصدومان و خارج کردن افراد از زیر آوار انجام می‌گرفت.

معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در اولین اعلام نیاز به دارو از سوی کرمانشاه ، تمام توان و تمرکزمان را برای تهیه داروهای کمیاب و حیاتی بیماران به کار گرفتیم و خوشبختانه توانستیم در مقاطع زمانی مختلف داروهای کمیاب در سطح کشور نظیر آلبومین و پتاسیم کلراید را تهیه و در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهیم.

خدادادی با بیان اینکه داروهای عمومی نیز به فراوانی تهیه و از طریق جمعیت هلال‌احمر و سازمان غذا و داروی استان  به کرمانشاه  ارسال شد، ابراز کرد: داروهای عمومی به‌آسانی در همه نقاط کشور قابل‌دسترسی است و زلزله‌زدگان هم نیاز چندانی به داروهای عمومی نظیر استامنیفون و... ندارند، بنابراین فرستادن داروهای کمیاب برای آن‌ها حیاتی بود.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون در بخش تأمین و ارسال  داروهای حیاتی متناسب با نیاز کرمانشاه موفق عمل کردیم و توانستیم بخش قابل‌توجهی از  داروهای کمیاب در سطح کشوری را هم تهیه و ارسال کنیم.

 معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی افزود: در سفر استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به مناطق زلزله نیز قریب به 20 هزار قلم دارو به کرمانشاه ارسال و در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.

خدادادی گفت: خوشبختانه داروسازان بخش خصوصی استان نیز در این مدت بیکار ننشسته و در اقدامی خداپسندانه بخشی از داروهای مورد نیاز زلزله‌زدگان را تأمین و برای آن‌ها ارسال کردند.

وی در خصوص اعداد و ارقام داروهای ارسالی به استان کرمانشاه، تصریح کرد:  چندان بر روی تعداد و ارقام داروهای ارسالی تأکید نداشتیم چراکه آنچه برای ما حائز اهمیت بوده ارسال داروهای کمیابی است که حتی یک عدد از آن هم برای بیماران ضروری و حیاتی است.

انتهای پیام/

نظر شما