شناسهٔ خبر: 22571355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نوری المالکی تأکید کرد؛

باید از «الحشد الشعبی» در برابر هجمه های داخلی و خارجی حمایت کرد

معاون رئیس جمهور عراق ضمن تأکید بر اهمیت حفظ پیروزی ها در برابر تروریسم اعلام کرد که باید از نیروهای بسیج مردمی عراق در برابر هجمه های داخلی و خارجی حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «قرطاس نیوز»، «نوری المالکی» معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد که شرایط پیش رو در عراق نیازمند حضور نیروهای «الحشد الشعبی» است.

به گفته او نیروهای بسیج مردمی عراق باید در مرحله آتی به عنوان نیروهای پیشتیبانی باقی بمانند. وی در مراسم اولین سالروز درگذشت «هاشم الموسوی» دبیرکل پیشین حزب الدعوه گفت: پیروزی که در مقابل تروریسم در عراق ایجاد شده باید حفظ شود و پاسداری از این پیروزی ها حتی از اصل پیروزی سخت تر و دشوارتر است.

وی تأکید کرد که هجمه ای داخلی و خارجی علیه نیروهای الحشد الشعبی ایجاد شده است و باید از این نیروها حمایت کرد زیرا آنها ثابت کرده اند که در همه میدان ها موفق هستند.

نیروی «الحشد الشعبی» یا «بسیج مردمی عراق در سال ۲۰۱۴ و بعد از سقوط موصل به وسیله تروریست های داعش بر اساس فتوای «آیت الله سید علی سیستانی» تأسیس شد، این نیروها گروه زیادی از شیعیان عراق، ایزدی ها، مسیحیان و عشایر عراقی را در خود جای داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما