شناسهٔ خبر: 22571334 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه:

"حمام خواجه نصیر مراغه" همچنان مستحکم و پابرجا است

نصر: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه، گفت: حمام خواجه نصیر مراغه 50 درصد از مراحل مرمت خود را گذرانده و در سلامت کامل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، در پی انتشار تصاویری از حمام تاریخی "خواجه نصیر" مراغه که در وضعیت نامناسبی قرار داشت، "یعقوب طالبی" رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه، در گفت و گو با خبرنگار نصر از ادامه مرمت این بنا خبر داد و گفت: حمام تاریخی خواجه نصیر مراغه در حال حاضر م احل مرمت خود را سپری می کند و هیچگونه نگرانی نسبت به سلامت بنا وجود ندارد.

وی ادامه داد: این بنا که یکی از مهم ترین و زیباترین مجموعه های تاریخی شهرستان مراغه است و درحال گذراندن و ادامه پروژه 10 ساله مرمت خود است.
طالبی تاکید کرد: باتوجه به اینکه این حمام دوقلو (مردانه و زنانه) بوده و از قسمت های مختلفی چون سربینه، گرمینه و ... تشکیل شده، پروژه این بنا در دو بخش حفاظت و مرمت پیشرفت قابل توجه ای داشته، بطوریکه در بخش محافظت، رطوبت زدایی 100 درصد و در بخش مرمت 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مغازه هایی که در بخش زنانه این حمام قرارگرفته اند، تملک آن ها بطور کامل توسط شهرداری کسب شده است و هیچ یک از این مکان ها فعالیتی ندارند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه با اشاره براینکه حمام خواجه نصیر مراغه مجموعه ای گسترده و عظیم است، بر زمان بر بودن مرمت این بنا تاکید کرد و گفت: در بخش مرمت مجموعه بزرگ خواجه نصیر مراغه مرمت 50 درصد از بدنه اصلی تکمیل شده است و تصاویر منتشر شده به بخش قاجاری بنا و دو گنبد موجود در قسمت مردانه تعلق دارد که دیوار چینی آن تکمیل شده و تنها قسمت گنبد ها باقی مانده است و در طول زمان و کسب اعتبارات لازم از سوی دولت تکمیل خواهد شد.

طالبی در پایان تاکید کرد: جذب اعتبار کافی جهت مرمت کامل این بنا یکی از مهم ترین دغدغه های میراث فرهنگی شهرستان است تا بتواند در کوتاه ترین زمان این بنا را مرمت و احیا سازد، میراث فرهنگی به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی جهت مرمت تمامی آثار باستانی، علی الخصوص حمام خواجه نصیر مراغه است و امیدوار است این یاری از سوی بخش های خصوصی و همینطور دولت به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

نظر شما