شناسهٔ خبر: 22571331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوء استفاده با ترفند کمک به زلزله زدگان در فضای مجازی

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمدپور افزود: با توجه به حادثه زلزله کرمانشاه متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد سودجو با عنوان کمک به مردم زلزله زده در فضای سایبر و شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و سوء استفاده از احساسات شهروندان می کنند در حالیکه کمک های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی رسد.
وی اظهار کرد: مجرمان سایبری با انتشار تصاویری از خانه های تخریب شده و افراد بی خانمان یا کودکان بیمار و ... در شبکه های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران را تحریک کنند تا بتوانند برنامه های مجرمانه خود را پیش ببرند، حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت های جعلی هستیم که ادعا دارند فعالیت خیرخواهانه هستند و در راستای رفع مشکلات زلزله زدگان فعالیت دارند در حالیکه این امر صحت ندارد.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی به مردم توصیه کرد: فریب تبلیغات در فضای سایبر را نخورند و کمک های خود را حتما از طریق سازمان ها و موسسات معتبر ارسال کنند و حتی احتمال دارد درگاه های بارگذاری شده در سایت های دروغین خیریه ها فیشینگ باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا در دام فیشرها نیفتند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تا ظهر جمعه 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یکهزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و امدادرسانی در این منطقه همچنان ادامه دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028

انتهای پیام /*

نظر شما