شناسهٔ خبر: 22571213 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

یزد، اسفند ماه میزبان دومین جشنواره ملی نقاشیخط آیات است

علی غیاثی ندوشن روز شنبه در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر و پایگاه اینترنتی جشنواره ملی نقاشیخط آیات در یزد افزود: ثبت نام و پذیرش تصویر آثار هنرمندان

صاحب‌خبر - علی غیاثی ندوشن روز شنبه در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر و پایگاه اینترنتی جشنواره ملی نقاشیخط آیات در یزد افزود: ثبت نام و پذیرش تصویر آثار هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره از 13 آبان ماه آغاز شده و تا 12 بهمن ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه نتایج اولیه انتخاب آثار 22 بهمن در پایگاه اینترنتی جشواره به نشانی www.yazdq.ir اعلام می شود ادامه داد: آخرین مهلت تحویل اصل آثار راه یافته مرحله نهایی به دبیرخانه جشنواره پنجم اسفند و زمان اعلام نتایج مرحله نهایی 10 اسفند ماه است.
غیاثی ندوشن مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ کلام نور، الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی قرآن با استفاده از هنر به خصوص رشته نقاشیخط عنوان کرد و گفت: شناسایی و تقدیر از هنرمندان برجسته نقاشیخط کشور در حوزه قران و عترت و گسترش فعالیت‌ های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط از دیگر اهداف این جشنواره است.
این مسئول مهمترین موضوع های این جشواره را سیره ائمه اطهار (ع)، صلح جهانی، برادری و مساوات، وحدت، خانواده، مهجوریت قرآن، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، عفاف و حجاب، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، قصه ‌های قرآنی و اسماء الحسنی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آثار این جشنواره با شیوه‌ های بداهه، ترسیمی و ترکیبی تولید می شود گفت: این جشنواره در سه بخش غیررقابتی، رقابتی و ویژه برگزار می شود که بخش غیررقابتی ویژه اساتید مدعو، بخش رقابتی شامل موضوع های جشنواره و بخش ویژه مربوط به آثار مرتبط با سوره مبارکه واقعه است.
وی اضافه کرد: به نفرات برتر این جشنواره به ترتیب 30، 25 و 20 میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می شود و پنج هنرمند برگزیده دیگر نیز هر یک 10 میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.
غیاثی ندوشن گفت: نمایشگاهی از آثار این جشنواره نیز از 17 تا 24 اسفند ماه در محل گنجینه فرهنگ و هنر یزد برپا خواهد شد.
علی تن معاون جشنواره ‌ها و نمایشگاه ‌های معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: جشنواره‌ های سراسری قرانی آیات در قالب 11 جشنواره در کشور در حال برگزاری است که استان یزد میزبانی بخش نقاشیخط عهده دار شده است.
در این نشست حکم نصرالله افجه‌ ای هنرمند برجسته نقاشیخط کشور به عنوان دبیر هنری دومین جشنواره ملی نقاشیخط آیات در یزد اهدا و از پوستر و پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.yazdq.ir رونمایی شد.
7532 / 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: فلاح
irnayazdd@

نظر شما