شناسهٔ خبر: 22571137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آناتولی : گذرگاه رفح فقط برای سه روز باز شد

تهران-ایرنا- خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: مقامات مصری روز شنبه از بازگشایی سه روزه (شنبه تا دوشنبه)گذرگاه مرزی رفح برای سفر بیماران و دانشجویان و بازگشت جا ماندگان، پس از تسلط تشکیلات خودگردان فلسطین وابسته به محمود عباس بر گذرگاه از ابتدای ماه جاری خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بخش عربی آناتولی، نیروهای پلیس وکارمندان وزارت کشورغزه وابسته به حماس، کمک های لجستیک را به اداره جدید گذرگاه رفح با توجه به عدم آمادگی آنها برای کار ارایه کردند.
کمک های مذکور شامل انتقال مسافران و انجام اقدامات امنیتی خارج از گذرگاه می باشد.
دولت فلسطین در اول ماه جاری بر اساس توافق آشتی، مدیریت گذرگاه های نوار غزه را از جنبش حماس تحویل گرفت.
به گفته آناتولی تشکیلات خودگردان فلسطین،هنوز تسلط کامل بر نوار غزه را براساس توافق آشتی و انتقال مدیریت از جنبش حماس به این تشکیلات را که قرار است در اوایل دسامبر( آذر) صورت گیرد، ندارد.
وزارت کشور وامنیت ملی که توسط حماس اداره می شود با صدور بیانیه ای اعلام کرد دستگاه امنیتی وابسته به آن در عملیات اعزام اتوبوس ها برای مسافران در شهر خان یونس درجنوب غزه و ارسال آن به گذرگاه رفح مشارکت دارند.
وزارت کشورغزه شمار مسافران ثبت نام شده را 16هزار نفر اعلام کرد.
مقامات مصری پنجشنبه گذشته از بازگشایی مرز رفح به مدت سه روز (شنبه تا دوشنبه) در دو طرف خبر داده بودند.
گذرگاه رفح که تنها گذرگاه ورود و خروج فلسطینیان ساکن نوار غزه می باشد از زمان برگزاری انتخابات و پیروزی حماس برای حاکمیت در غزه توسط رژیم صهیونیستی و با هماهنگی مقامات مصری به روی فلسطینیان بسته شد و صهیونیست ها راه های دریایی، زمینی و هوایی غزه را هم مسدود کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار دادند.
محاصره همه جانبه غزه در سال 2007 میلادی از زمانی آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با پیروزی در انتخابات، حاکمیت غزه را به دست گرفت.
خاورم** 1453 ** 1064
مترجم: آمنه دهقان

انتهای پیام /*

نظر شما