شناسهٔ خبر: 22571096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع 95هزارتخته چادرو پتو میان زلزله زدگان استان کرمانشاه/ وسایل گرمایشی نیاز مردم

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از توزیع بیش از 95 هزار تخته چادر و پتو میان زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 74 هزار تخته آن چادر بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا امیریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت حدود 54 هزار تخته موکت، بیش از 572 هزار و 600 کنسرو موادغذایی و نزدیک به 657 هزار و 700 بطری آب معدنی نیز میان زلزله زدگان توزیع شده است.
امیریان افزود: برای توزیع بهتر کمک های مردمی و تهیه شده توسط ادارت و نهادهای مختلف کشور از 10 فروند بالگرد استفاده شد تا این کمک ها به مناطق دورافتاده و روستاههای دوردست منطقه نیز برسد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با بیان اینکه موادغذایی و آب در مناطق زلزله زده به قدر کافی وجود دارد، ادامه داد: آنچه که امروز مردم زلزله زده بیش از هرچیز دیگری به آن نیاز دارند، وسایل گرمایشی مانند لباس گرم، پتو و همچنین موکت و زیرانداز است.
وی گفت: به هموطنان عزیز توصیه می شود با توجه به تنوع اقلام کمکی، در صورتی که قصد کمک دارند می توانند مبالغ نقدی خود را به شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر و یا سایر نهادهای دولتی قابل اعتماد واریز کنند تا براساس شرایط منطقه خرید صورت گیرد.
امیریان همچنین به آغاز توزیع بسته های غذایی 3 روزه میان زلزله زدگان خبر داد و گفت: از روز دوشنبه نیز بسته های غذایی و مورد نیاز یک ماهه این افراد توزیع خواهد شد.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
براساس اعلام معاون وزیر بهداشت، 10 هزار و 197 نفر در زلزله یکشنبه شب استان کرمانشاه مصدوم و 436 نفر نیز جان خود را از دست دادند.
1625/7458
خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار: محسن فتاحی

انتهای پیام /*

نظر شما