شناسهٔ خبر: 22571092 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین اخبار از زلزله غرب کشور

ساکنان مسکن مهر مناطق زلزله زده 2 سال از پرداخت اقساط معاف شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه تارنمای وزارت راه وشهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی افزود: پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله بیمه بوده و هم‌اکنون ارزیابی خسارت آغاز شده است.
به گفته مهرآبادی، در شهرستان سرپل ذهاب 2 پروژه 200 واحدی و 576 واحدی توسط تعاونی‌های مسکن مهر ساخته شده است.
پروژه اول هیچگونه آسیبی ندیده و پروژه دوم با 24 بلوک از نظر سازه‌ای سالم است و حتی یک سقف نیز از کل پروژه فرو نریخته؛ در حالی که دیوارهای جانبی بلوک‌ها به خصوص در طبقات پایین با توجه به شدت زلزله 7.3 ریشتری تخریب شده است.
وی افزود: همه بلوک‌های مسکن مهر ایستایی خود را حفظ کرده و کاملا پابرجایند و خوشبختانه همین امر موجب کاهش چشمگیر تلفات و خسارت جانی نسبت به ساختمان‌های اطراف شده است که متاسفانه تعداد زیادی از آنها 100 درصد تخریب و با خاک یکسان شده‌اند.
به گفته وی، بر پایه آمارهای غیررسمی اعلام شده تاکنون 2 نفر در مسکن مهر جان باخته اند و ارایه آمارهای بیشتر، به هیچ وجه صحت ندارد.
مهرآبادی از مسئولان و رسانه‌های کشور خواست از اعلام آمارهای غیرواقعی و تایید نشده که فضای کشور را متنشنج می کند، بپرهیزند.

آخرین به روز رسانی اطلاعات درباره زلزله تا ساعت 15 چهارشنبه:
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، تاکنون در این زمین لرزه 436 نفر جان باخته و 1179 نفر زخمی شده اند.
پس لرزه ها در منطقه هنوز ادامه دارد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108*1961*
تنظیم: ایرج منصوری* انتشار: مریم مسعود

انتهای پیام /*

نظر شما