شناسهٔ خبر: 22570789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز کاشت جو پاییزه در 2 هزار و 950 هکتار مزارع استان یزد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت : در سال زراعی گذشته بیش از 9 هزارتن محصول جو از مزارع استان برداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمد علی حاتمی زاده مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت : کاشت جو پاییزه در 2 هزار و 950 هکتار مزارع استان آغاز شده است و تا نیمه اول آذر ماه 1396 ادامه دارد.

حاتمی زاده  با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی حفظ سطح زیر کشت مورد نظر است، افزود: تلاش می شود با بذرگواهی شده تولید را در واحد سطح افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ‌های ابرکوه ، خاتم، و بهاباد از مناطق عمده کاشت جو استان است، افزود: امسال این سازمان بیش از 170تن بذر گواهی شده نصرت و 800 تن کود شیمیایی فسفاته ، ازته و پتاسه را برای کشت به موقع به کشاورزان اختصاص داده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه متوسط تولید محصول جو در اراضی استان را 2 هزار و 900 کیلوگرم تا سه تن در هکتار بیان کرد و یادآور شد: در سال زراعی گذشته بیش از 9 هزارتن محصول جو از مزارع استان برداشت شد و به مصارف دامداری های استان رسید.

وی ادامه داد: با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح پنج هزار مترمربع پروژه بهبود مدیریت مزرعه و ایجاد مزارع تحقیقی و ترویجی ،نمایشی و مشارکتی در مزارع استان اجرا خواهد شد.

حاتمی زاده اضافه کرد: کار نظارت برکاشت ، داشت و برداشت توسط کارشناسان مدیریت ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان ها انجام می شود و بیش از چهار هزار و 500 بهره بردار در این زمینه فعالیت می کنند.

این کارشناس ارشد سازمان کشاورزی استان تاکید کرد: از 118هزار هکتار اراضی حاصلخیز که به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد، 36 هزار هکتار آن مربوط به کاشت گیاهان زراعی است که از این میزان 523 هزارتن محصولات تولید می شود.

انتهای پیام/ ی

تولید محصول جو در اراضی استان

نظر شما