شناسهٔ خبر: 22570716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم مطرح کرد

ارائه خدمات سپاه قم به ۱۴ روستای زلزله‌زده غرب کشور

R7854/P41362/S6,62/CT12

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: وظیفه اسکان و بازسازی ۱۴ روستای دهستان سر قلعه در شهرستان ثلاث باباجانی بر عهده استان قم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به‌نقل از سپاه استان قم، سید حسین فرهادی با اشاره به حضور نیروهای بسیج سازندگی استان قم در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار داشت: نیروهای این سازمان طی روزهای اخیر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه برای ارزیابی وضعیت، حضور پیدا کردند.

وی افزود: وظیفه پشتیبانی از روستاهای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه توسط سازمان بسیج سازندگی بین استان‌های مختلف تقسیم شد، بر این اساس وظیفه اسکان و بازسازی 14 روستای دهستان سر قلعه در شهرستان ثلاث باباجانی بر عهده استان قم قرار گرفت، در این روستاهای مرزی 137 خانوار با جمعیتی بالغ‌بر 541 نفر زندگی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم گفت: طبق بازدیدهای صورت گرفته از روستاهای دهستان سر قلعه، برخی از منازل در این دهستان به‌شدت تخریب شدند، اما برخی دیگر از منازل تنها دیوارهایشان ترک برداشته است.

فرهادی با اشاره به ادامه وقوع پس‌لرزه‌ها در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار داشت: بر اساس آمار تا دیروز بیش از 200 پس‌لرزه در این مناطق به وقوع پیوست، به دلیل ادامه پس‌لرزه‌ها مردم مناطق زلزله جرأت نمی‌کنند که در منازل خودشان سکونت کنند و به همین دلیل در چادرهایی در اطراف منازلشان مستقر شدند.

وی ادامه داد: اولویت کمک به مناطق زلزله فرستادن چادر، پتو و وسایل گرمایشی است، آب و برق تعدادی از روستاها در مناطق زلزله‌زده هنوز قطع است، همچنین شغل اصلی مردم این روستاها دامداری است و تعدادی از دام‌های مردم در روستاهای آن مناطق براثر زلزله تلف شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم افزود: برنامه سپاه این است که در ظرف 20 روز شرایط مناسب برای زندگی مردم مناطق روستایی زلزله‌زده در زمینه اسکان موقت، تأمین وسایل گرمایشی و نیز تغذیه را فراهم کند.

فرهادی با اشاره به اعزام تیم‌های تخصصی سپاه استان قم به مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: نیروهای پشتیبانی و مهندسی سپاه استان طی روزهای آتی به این مناطق اعزام می‌شوند، در ادامه استقرار تیم‌های تخصصی سپاه قم را در مناطق زلزله‌زده در دستور کارداریم تا یک قرارگاه را در دهستان سر قلعه برپا کنیم.

وی ادامه داد: برنامه اصلی سپاه ساخت‌وساز منازل آسیب‌دیده در مناطق روستایی زلزله‌زده است، اما هنوز ابلاغی در این زمینه نیامده است. گروه‌های جهادی زیادی برای شرکت در ساخت‌وساز این منازل اعلام آمادگی کردند، همچنین خیرین و شرکت‌های استان قم نیز آماده کمک برای ساخت‌وساز منازل روستایی آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده هستند و از توان همه برای ساخت‌وساز این منازل استفاده خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم افزود: هوای مناطق زلزله‌زده سرد است و مردم در این مناطق در خارج از منازل خود مستقر هستند.

وی با بیان اینکه سپاه برای پشتیبانی همه‌جانبه از روستاییان زلزله برنامه‌ریزی کرده است، خاطرنشان کرد: طبق بازدیدهایی که از مناطق زلزله‌زده داشتیم، شاهد کمک‌های خوب مردمی به این مناطق بودیم، اما نیاز به مدیریت قوی برای توزیع این کمک‌ها وجود دارد، به برخی از روستاهای مناطق زلزله‌زده کمک‌های مردمی زیاد، ولی به برخی از روستاهای دیگر کمک‌های مردمی کمی رسید.

انتهای پیام/

نظر شما