شناسهٔ خبر: 22570683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار لرستان: هنر مدیریت بحران کنترل بحران در 24 ساعت اول حادثه است

استان‌ها > لرستان - ظهر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان به ریاست استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان ضمن بیان توضیحاتی در خصوص زلزله اخیر کرمانشاه که شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان در مقیاس 7/3 ریشتر در نزدیکی ازگله، رخ داد، ابراز داشت:تداوم زلزله اخیر در استان ما ناشی از گسل شهرستان صحنه استان کرمانشاه بوده که خوشبختانه احتمال تجمیع انرژی و ایجاد زلزله های بزرگ کم است زیرا لایه های نمکی موجود در منطقه، انرژی زیادی را آزاد می کنند.

رضا آریایی با اشاره به نقش و همت فعالانه مدیران دستگاه های اجرایی و فعالیت های خودجوش مردمی یادآور شد: از تلاش های شبانه روزی اصحاب رسانه نیز که بی وقفه مدیریت اخبار را در فضای مجازی کنترل می کردند و مانع از انتشار شایعات و ایجاد رعب و وحشت در جامعه می شدند، تقدیر و تشکر می کنیم.

در ادامه دکتر سید موسی خادمی استان لرستان نیز در این نشست بیان داشت: هدف ما از برگزاری این جلسه علاوه بر بررسی کمکهای انجام شده به مناطق زلزله زده ،جمع بندی و تهیه فهرست کاملی از لیست کمکها و ارسال آن به مرکز است که تعیین کننده سهم استان لرستان در مدیریت بحران اخیر است.

دکتر خادمی افزود: استعداد سنجی استان در شرایط بحرانی نیز حائز اهمیت است که به نوعی آتش به اختیار است و علاوه بر دستگاه های اجرایی شماری زیادی از نیروهای مردمی نیز به صورت خودجوش در مسیر حل این بحران چه بصورت کمکهای نقدی و غیر نقدی نقش داشتند.

استاندار لرستان با بیان اینکه زمان طلایی مدیریت بحران 24 ساعت اول حادثه است ابراز داشت: هنر مدیریت بحران اقدام به موقع در این ساعات است.

دکتر خادمی اشاره کرد: کشور ما همواره حامل این قبیل اتفاقات است و هیچ استانی هم مستثنی نیست لذا مستندسازی گزارشات نیز مهم است که به دنبال آن با توجه به نیاز استان بتوانیم جمع بندی و رفع عیب کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید از اکیپ هایی که به استان کرمانشاه می فرستند نیز گزارش گیری کنند زیرا انجام موفق و بی کم وکاست پروژه های عمرانی کرمانشاه توسط عوامل لرستانی، همطراز با حفظ حیثیت لرستان است.

در همین راستا مستندسازی اقدامات انجام شده در استان، پیگیری خسارات در استان توسط فرمانداران و اعلام میزان خسارت انجام شده به وزارت کشور از دیگر دستورات استاندار به مدیران دستگاه های اجرایی بود.

 

46

برچسب‌ها:

نظر شما