شناسهٔ خبر: 22570477 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

جایگاه و مقام اهل بیت نزد علمای اهل سنت

حجت الاسلام میرشفیعی با اشاره به جایگاه اهل بیت(ع) در بین علمای اهل سنت تأکید کرد که بیش از ۲۰۰ آیه قرآن به اذعان علمای اهل سنت در شأن اهل بیت(ع) پیامبر نازل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدصادق میرشفیعی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر ملاک ارزش و شخصیت اعلام عالم اسلام با قرآن سنجیده شود به یک حساب یک چهارم آیات قرآن در شأن پیامبر و اهل بیت(ع) نازل شده است، اظهار داشت: اگر ملاک قضاوت های علمای اهل سنت باشد حداقلی که صاحب شواهد التنزیل جمع آوری کرده 210 آیات قرآن در مورد اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه افزود: در همین کتاب روایت های زیادی از پیامبر گرامی اسلام آورده است که مراد از صراط مستقیم خدا، حضرت علی(ع) است و ابن عباس می گوید در مورد اهل بیت(ع) آیات زیادی نازل شده که آیه مودت و ولایت و تطهیر تنها بخشی از آن است.

وی با اشاره به این که تنها آیه تطهیر برای مقام اهل بیت(ع) کافی است، ابراز داشت: علمای اهل سنت نقل می کنند که وقتی آیه تطهیر نازل شد حضرت رسول خدا(ص) هر روز صبح تا شش ماه در هنگام نماز صبح مقابل خانه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) می ایستادند و آیه تطهیر را قرائت می کردند تا همه بدانند مصداق این آیه خاندان پیامبر هستند.

حجت الاسلام میرشفیعی ابراز کرد: اگر ملاک ارزیابی اظهارات وجود مقدس پیامبر باشد نیز که ایشان برای این موضوع اهمیت و ارزش قائل بودند؛ اگر کسی اندک تناسبی با ایشان پیدا می کرد نزد خواص و عوام محترم می شد و تا آخر عمر مورد احترام قرار می گرفت و از همین زاویه عده ای سوء استفاده کردند.

وی ادامه داد: بر اساس روایات اهل سنت تاریخ شیعه و سنی همه نوشته اند قطعا بین تمام اصحاب و اهل بیت و همسران پیامبر هیچ کس به اندازه حضرت علی(ع) تمام شؤونات زندگی اش پیچیده با پیامبر نبود و از زمانی که امام علی(ع) در قنداق چشمان خود را به روی پیامبر باز کرد تا روزی که آقا رسول الله در آغوش حضرت علی(ع) چشم از دنیا فروبست هیچگاه از هم جدا نشدند.

استاد حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: با توجه به این مسائل است که اهمیت و ارزش مقام و جایگاه اهل بیت(ع) برای همه روشن و محرز است و کسی نمی تواند منکر فضائل ایشان بشود، و برای شیعه نیز تمسک به این خاندان بزرگترین افتخار است./1330/پ۲۰۲/ی

نظر شما