شناسهٔ خبر: 22570388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده مردم چابهار مطرح کرد؛

احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار در انتظار مجوز ستاد توسعه سواحل مکران

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: زمین فرودگاه بین‌المللی چابهار جانمایی شده و در انتظار صدور مجوز از جانب ستاد توسعه سواحل مکران برای جذب سرمایه‌گذار می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهاربهاران، عبدالغفور ایران‌نژاد در جلسه فرمانداری چابهار اظهار کرد: زمینی به مساحت دو هزار و 800 هکتار در محدوده شهر چابهار برای احداث این فرودگاه در نظر گرفته شده است که هم اکنون توسط شرکت فرودگاه‌های کشور در حال تملک اراضی است.


وی از موافقت اصولی سازمان هواپیمایی کشوری برای احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار خبر داد و افزود: شرکت فرودگاه‌ها منتظر صدور مجوز ستاد توسعه سواحل مکران برای انتشار اسناد مشارکت جهت جذب سرمایه‌گذار است و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر سال عملیات احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار آغاز شود.


به گفته نماینده مردم چابهار در مجلس ابتدا مجوز ساخت فرودگاه بین‌المللی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار اخذ شد اما به دلیل تداخلاتی که با فرودگاه کنارک داشت با مخالفت شرکت فرودگاه‌ها رو به رو شد.
ایران‌نژاد عنوان کرد: ساخت این فرودگاه سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران و گردشگران بیشتری به چابهار سفر کنند چرا که هم اکنون فرودگاه نظامی کنارک که در فاصله 45کیلومتری چابهار قرار دارد علاوه بر محدویت‌های نظامی و امکانات اندک برای پذیرش گردشگران به دلیل فاصله طولانی، سبب تحمیل هزینه‌هایی به سرمایه‌گذاران، تجار و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برای سفر به چابهار شده است.
انتهای پیام/

نظر شما