شناسهٔ خبر: 22570140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویداد تسهیل‌گری وکارآفرینی روستایی در گیلان

صاحب‌خبر -

دبیر برگزاری رویداد«تتکا» روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت : طراحی هدفمند کسب و کار روستاییان ، زمینه سازی برای راه اندازی مشاغل خانگی ، آموزش کارآفرینی و آماده سازی محیط اجتماعی و اقتصادی روستاها برای جذب نیروی انسانی جوان، متخصص و ماهر می تواند به عنوان راه کار اصلی در توسعه پایدار جوامع روستایی قلمداد شود.
دکتر مسعود ویسمه اظهار داشت :مرکزتسهیل‌گری توانمندسازی وکارآفرینی روستایی' تتکا ' بامحوریت آموزش،پژوهش،پرورش،مشاوره و ترویج درحوزه های توانمندسازی،تسهیل گری،کارآفرینی،فناوری،تجاری سازی، بهبود و ساماندهی کسب وکارهای روستایی وباهدف ایجاداشتغال پایدار باتمرکز برمنابع انسانی (نوجوانان وجوانان) در روستا وارتقاء سطح مهارت وتوانایی آنان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مرکز با بهره¬گیری از تمامی ظرفیتها،منابع و توانمندی های بالقوه موجود در روستا شامل روستاییان،بانوان،صاحبان کسب وکار،کارآفرینان،شرکتهاوتعاونیهاودهیاران می تواند زمینه پیوند کسب وکارهای روستایی را با بازارهای استانی،منطقه ای وملی مهیا سازد.
وی تصریح کرد: دراین برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه شامل فعالان حوزه های مختلف، متخصصان،محصلان مرتبط با موضوع، مراکز تولیدی، برنامه نویسان،مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریابها و طراحان گرافیک و ... گرد آمده و طی 3 روز ایده هایشان رامطرح می کنند،گروه تشکیل بدهند و هرگروه ایده ای را اجرا کرده یا به دنبال راه حل اجرایی برای چالش های موجود باشند.
ویسمه اظهار داشت: به طور مشخص آموزش عملی به افراد،ایجاد ارتباط میان افراد متخصص، تبدیل ایده به کسب و کار، حل چالشها و معضلات، حمایت در تجاری سازی و پیاده سازی عملی طرحها از دستاوردهای این رویداد خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این رویداد بهترین فرصت برای تیمهای فعال، دانشجویان، مهندسان و متخصصان و سایر علاقه مندان به عرصه کسب و کارهای حوزه روستایی بوده که دور یکدیگر گرد آمده و تواناییهای خود را به عرصه ظهور برسانند. به طور قطع این رویداد می تواند شناسایی مناسبی از تیمها و قابلیتهای آنان باشد و پس از بررسی و داوریهای لازمه، ایده های برگزیده مورد حمایت قرار می گیرند.
این رویداد از تاریخ 15تا17آذر ماه 1396 با مشارکتمعاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری گیلان و سازمان همیاری شهرداریهای گیلاندر محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان برگزار خواهد شد.
جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به سایت ir.ttkaeventمراجعه نمایید.
6030

انتهای پیام /*

نظر شما