شناسهٔ خبر: 22570130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان آماده بررسی پیشنهادهای ایران برای واردات برق بیشتر است

اسلام آباد - ایرنا -کمیته کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC)دولت پاکستان از وزارتخانه های این کشور خواست، هر چه زودتر گزارش خود را در قبال پیشنهادها(ی ایران)برای رفع نیازمندی های برق بندر در دست احداث گوادر و دیگر مناطق مرزی ایالت بلوچستان به این کمیته ارائه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا 'مصدق مالک' سخنگو و مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان پس از پایان نشست کمیته کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) به ریاست شاهد خاقان عباسی نخست وزیر گفت: در این نشست درباره طرحهای مختلف در بندر در دست احداث گوادر از جمله طرح توزیع آب و برق، احداث فرودگاه، ساخت چند اسکله و دیگر طرح ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
در این نشست همچنین از نهادهای مربوطه خواسته شد تا هر چند سریع تر گزارش موضوع رفع نیازمندی های انرژی برق بندرگاه گوادر از سوی جمهوری اسلامی ایران آماده و ارائه شود .
وی گفت: پاکستان از ایران برق اندکی دریافت می کند اما تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا طرح دریافت برق بیشتر از آن کشور متوقف شود.
سخنگوی نخست وزیر پاکستان در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: پس از اینکه تحریم ها علیه ایران از سوی جامعه بین المللی برداشته شد پاکستان آماده تکمیل احداث خط لوله گاز در خاک این کشورشده است.
مصدق مالک افزود: پاکستان در نظر دارد با سرمایه 22 میلیارد روپیه ای چین، فرودگاه بین المللی بندر گوادر را احداث کند
وی در ادامه سخنانش گفت: فرودگاه بین المللی گوادر از اواسط سال آینده میلادی آغاز شده و تا سه سال تکمیل می شود.
سخنگوی دولت پاکستان در پایان سخنانش گفت : دولت در نظر دارد تا بندر گوادر را با احداث چندین اسکله دیگر توسعه دهد.
به گزارش ایرنا دوازدهم مهرماه سال جاری نیز اعلام شد که دولت پاکستان در حال بررسی واردات 100 مگاوات برق بیشتر از ایران برای تامین تقاضای رو به افزایش برق در شهر گوادر است.
به گفته منابع رسمی، در حال حاضر تقاضای برق منطقه گوادر از طریق 104 مگاوات برق وارداتی از ایران تامین می شود. این برق از طریق خطوط برق 132 کیلوولتی بین ایران و پاکستان ارسال می شود.
این منابع افزودند: همچنین بر اساس پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان، قرار است یک نیروگاه 300 مگاواتی برق در گوادر احداث شود که خوراک اصلی این نیروگاه زغال سنگ خواهد بود.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما