شناسهٔ خبر: 22569770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان:

زلزله به ۳۰۲۰ واحد مسکونی استان لرستان خسارت زد

R41450/P1486/S6,72/CT11

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: زلزله به ۳ هزار و ۲۰ واحد مسکونی شهری و روستایی استان لرستان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد مسعود رضایی عصر امروز در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: در اثر زلزله چند روز اخیر که در استان رخ داد به سه هزار و 20 واحد مسکونی شهری و روستایی استان لرستان خسارت وارد شد که برای بازسازی این واحدهای مسکونی 52 میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز است.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود از تسهیلات سیلاب سال گذشته مبالغی باقی‌مانده است که برای بازسازی این واحدها استفاده شود؛ مشکلی که در استان وجود دارد عدم همکاری بانک‌های استان است که برخی از بانک‌ها همکاری لازم را ندارند و بحث تضمین‌ها به شکلی است که فراهم کردن آن برای یک روستایی مقدور نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان عنوان کرد: پس از اطلاع زمین‌لرزه کرمانشاه تیم‌های ارزیابی بنیاد مسکن استان در قالب 20 نفر به منطقه اعزام شد و اقدامات لازم توسط این افراد انجام و مسئولیت شهرستان اسلام‌آباد غرب به لرستان محول شده تا اقدامات بازسازی را در این شهرستان انجام دهند.

وی بیان کرد: در شهرستان اسلام‌آباد دو هزار و 500 تا سه هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده است که 35 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای شهری، 25 میلیون تومان برای واحدهای روستایی؛ شش میلیون تومان به‌صورت بلاعوض برای واحدهای شهری و پنج میلیون تومان برای واحدهای روستایی و 10 میلیون تومان تسهیلات خرید لوازم‌خانگی در اختیار افرادی که منازلشان خسارت‌دیده قرار می‌گیرد.

رضایی تصریح کرد: سپاه کار اسکان موقت زلزله‌زدگان را در این شهرستان بر عهده دارد و برای اسکان موقت هر خانواده سه میلیون تومان در اختیار سپاه قرار می‌گیرد تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما