شناسهٔ خبر: 22569768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان:

جشنواره جهاد گران علم و فناوری در زنجان برگزار می شود

زنجان- مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان گفت: جشنواره جهاد گران علم و فناوری دوم آذرماه در جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس بابایی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: سپاه استان زنجان در هفته بسیج برنامه‌های مختلفی را در دستور کاری خود قرار داده است که در این راستا جشنواره جهاد گران علم و فناوری در این هفته برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: جشنواره جهاد گران علم و فناوری دوم آذرماه در جهاد دانشگاهی استان زنجان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ باهدف تجلیل از سرآمدان علم و فناوری برگزار می‌شود.

بابایی بابیان اینکه در این جشنواره از ۱۵ پایگاه علمی در استان زنجان تجلیل می‌شود، گفت: همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه اختراعات و ابداعات تولیدی توسط نخبگان بسیجی برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان تصریح کرد: در این جشنواره 2 کتاب در خصوص اقتصاد مقاومتی که توسط خانه نخبگان بسیجی تدوین شده رونمایی می‌شود.

بابایی با بیان اینکه در این جشنواره از پنج محصول شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد برای اولین بار رونمایی می‌شود، گفت: از داروی ضد صرع که برای اولین بار توسط یکی از محققین در مرکز رشد تهیه‌شده در حاشیه جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج رونمایی شود.

وی ادامه داد: سالانه ۳ میلیارد تومان برای خرید داروی ضد صرع هزینه می شود ولی امروز با ساخت این دارو از خروج ارز جلوگیری شده و خودکفا می‌شویم.

وی افزود: همچنین داروی کاهنده چربی خون یکی دیگر از دستاوردهای جهادگران علمی استان زنجان است که تمام آزمایشات و کارها انجام شده و از وزارت بهداشت مجوز گرفته است. 

بابایی با بیان اینکه رونمایی از محصول اکسید مس از دیگر دستاوردهای بسیج علمی استان زنجان است، افزود: این  محصول توسط جوانان بسیجی در مرکز رشد، حمایت و ساخته شده است.

به گفته بابایی این محصول به صورت انبوه تولید خواهد شد و با توجه به کاربردهای زیادی که در حوزه نظامی دارد کشور را از واردات این نوع محصوص بی نیاز خواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان همچنین از رونمایی کتاب آسیب‌شناسی ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت: زنجان دانشگاه‌های خوبی دارد ولی صنعت ارتباط لازم با دانشگاه را ندارد.

بابایی همچنین از رونمایی کتاب صنایع تبدیلی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: زنجان ظرفیت‌های کشاورزی خوبی دارد و در این راستا ظرفیت‌های استان شناسایی شده و جزو استان‌هایی است که حرف‌های زیادی  برای گفتن دارد ولی از عدم وجود صنایع تبدیلی رنج می برد در این کتاب ظرفیت‌های استان را شناسایی کردیم.

نظر شما