شناسهٔ خبر: 22569733 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت

سازمان بیمه سلامت ایران، همه مصدومان زلزله را بیمه کرد

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با دریافت کد همه مصدومان زلزله غرب کشور را که به خدمات درمان بستری نیاز داشتند بیمه کرده است و تمام خدمات درمانی در مراکز دولتی رایگان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزازی دانشجو، درمان و آموزش پزشکی، علی ماهر روز شنبه افزود: هزینه درمان و خدمات توانبخشی حادثه دیدگان زلزله غرب کشور و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت رایگان است. 

وی تاکید کرد: سازمان بیمه خدمات سلامت با دریافت کد، همه مصدومان را بیمه کرده است و در مورد حادثه دیدگان زلزله بستری شده در بیمارستان ها، به تمام بیمارستان‌های دانشگاهی کشور، اعلام کردیم از این مصدومان فرانشیز هم اخذ نشود و خدمات کاملا رایگان است. 

ماهر درباره پیگیری درمان مصدومان حادثه زلزله استان‌های غرب کشور، گفت: همه مصدومانی که در حادثه زلزله ۲۱ آبان در غرب کشور آسیب دیده و به خدمات درمانی نیاز دارند، تحت پوشش بیمه هستند. 

وی با تاکید بر اینکه مصدومان اعزام شده به بیمارستان‌های تهران و شهرهای دیگر تحت حمایت‌های اجتماعی هم قرار گرفتند، ادامه داد: خدمات توانبخشی و درمانی مصدومان در بیمارستان‌ها و مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت رایگان است، اما خدمات توانبخشی اجتماعی در حیطه مسئولیت سازمان بهزیستی و هلال احمر است که به طور یقین حمایت خواهند کرد.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هشتمین بیمارستان صحرایی از اصفهان به مقصد سرپل ذهاب حرکت کرده است و فردا مستقر می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به عنوان اولین دانشگاه معین کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه نتایج تحلیل وضعیت موجود تا دوشنبه اعلام می‌شود، تصریح کرد: هیچ گونه همه گیری در خصوص بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله زده وجود نداشته است و خطری از این بابت هموطنان زلزله زده را تهدید نمی‌کند.


نظر شما