شناسهٔ خبر: 22569714 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

استعفای وزیر خزانه‌داری پاکستان؛ ضربه‌ای مهلک به حزب حاکم

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

صبح امروز اسحاق دار وزیر خزانه‌داری پاکستان و همراه همیشگی نواز شریف در پرونده فساد اقتصادی نیز با افزایش فشار سازمان بازرسی این کشور مجبور شد استعفا کند تا اوضاع برای حزب نواز بدتر از قبل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای. نیوز اسحاق دار وزیر خزانه‌داری پاکستان نیز با فشار سازمان بازرسی این کشور مجبور به استعفا شد تا اوضاع برای حزب نواز بدتر از قبل شود.

گزارش‌ها حاکیست یک هفته پس از آنکه اسحاق دار استعفای خود را برای شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان ارسال کرد، دولت پاکستان تصمیم گرفته استعفای اسحاق دار وزیر خزانه‌دار این کشور را پذیرفته و با نبود او در کابینه موافقت کند.

گفتنی است اسحاق دار اینک در انگلیس به‌سر می‌برد و به‌دلیل ابتلا به بیماری قلبی و به‌دستور پزشکان، خود را از هر تنشی دور نگه می‌دارد.

استعفای اسحاق دار در اصل پرده از وضعیت بسیار بحرانی حزب نواز برداشته اثبات کرد که این حزب در انتخابات سال آینده با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد.

اگر به چهار ماه پیش برگردیم شاید کمتر کسی گمان می‌کرد که پیگیری‌های مداوم عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف علیه نواز شریف و حزبش آن‌قدر کار را برای آنان سخت کند که اینک در آستانه فروپاشی باشند.

سازمان بازرسی پاکستان و رئیس جدید آن نیز اثبات کردند که برای احقاق حق با هیچ کس مدارا نخواهند کرد و احضاریه‌های مکرر و مسدود کردن اموال اسحاق دار نشان‌دهنده این جدیت بود.

گفته می‌شود فشارها بر حزب نواز به‌قدری بالا رفته بود که شخص شاهد خاقان عباسی از اسحاق دار خواست تا استعفا داده و به‌سود منافع حزب کنار بکشد.

بدون شک خبر استعفای اسحاق دار بیش از هر کس سبب خوشحالی عمران خان خواهد شد، زیرا یک امتیاز مهم دیگر را نیز از حزب نواز گرفته است.

از سویی دیگر این خبر به همان اندازه که موجب خوشحالی تحریک انصاف شد، موجب ناراحتی حزب نواز شد زیرا آنها یک قدم دیگر نیز از رقیب خود عقب افتادند.

تا به اینجا هم نواز شریف و اسحاق دار، فقط مسئولیت‌های مهم خود را از دست داده‌اند و قطعاً این برای آنها پایان کار نخواهد بود زیرا عمران خان می‌داند که نباید این افراد را در این حالت به حال خود رها کند.

سخنرانی‌های عمران خان نشان می‌دهد که او به‌دنبال زدن تیر خلاص به نواز شریف و دوستان وی است تا در انتخابات پیشِ‌رو بدون هیچ مشکلی به پیروزی برسد.

استعفای اسحاق دار زنگ خطری برای شهباز شریف، سروزیر ایالت پنجاب و برادر نواز شریف هم به‌شمار می‌رود، زیرا او یکی از افرادی است که دائماً از سوی عمران خان و دیگر احزاب پاکستان مانند عوامی تحریک پاکستان به‌رهبری طاهر القادری مورد تهدید قرار می‌گیرد.

در حالی که کمتر از پنج ماه زمان به انتخابات آتی پاکستان باقی مانده است گروه‌های مخالف دولت به‌دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

انتهای پیام/.*

نظر شما