شناسهٔ خبر: 22569666 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محرومیت بازیکنان باعث قهرمان نشدن پرسپولیس در آسیا شد

گرشاسبی: بازیکنی عاشق پرسپولیس باشد، باعث محرومیت آن نمی‌شود/ بدهی مالیاتی کمر باشگاه را خم کرده است

R1015150/P1015135/S3,27/CT12

عضو هیئت مدیره پرسپولیس گفت که بدهی مالیاتی و عدم پیگیری آن باعث انباشته شدن این بدهی‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان حمیدرضا گرشاسبی ضمن تسلیت ایام سوگواری روزهای پایانی ماه صفر و تسلیت به بازماندگان واقعه زلزله اخیر غرب کشور موضوع جلسه با وزیر ورزش و جوانان را حضور پرقدرت باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا دانست و اظهار داشت: یقین دارم بازیکنی که عاشق پرسپولیس باشد راضی نمی‌شود با بردن مسائل کشور به بیرون از مرزها باعث محرومیت تیم محبوبش شود.

وی افزود: اگر حمایت تمام عیار وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و همکاری بزرگان این باشگاه نبود، پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شد و به این سادگی‌ها امکان بازگشت وجود نداشت و این موضوع خواست هیچ یک از هواداران میلیونی این تیم نیست.

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: درباره اخذ مجوز حرفه‌ای، باشگاه پرسپولیس همه اقداماتی را که کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ابلاغ کرده بود، انجام داده‌ایم و یک سری از تسویه حساب‌ها نیز صورت گرفته و برخی از بدهی‌ها هم در کمیته حل اختلاف بررسی خواهد شد. همچنین تعدادی از پرونده‌ها نیز در دادگاه حکمیت ورزش وجود دارد و هنوز محکومیتی صادر نشده است. در مجموع خوشبختانه باشگاه پرسپولیس با ارائه مدارک، مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورده است و ان شاءالله امیدوارم مانند فصل قبل حضور پرقدرتی داشته باشیم.

گرشاسبی خاطرنشان کرد: در فصل قبل هم فقط یک اتفاق که همان محرومیت بازیکنان بود، باعث شد در عین شایستگی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شویم در حالی که پرسپولیس شایستگی داشت بعد از بیست و سه سال که از آخرین قهرمانی تیم‌های ایرانی در آسیا می‌گذشت، این افتخار را برای فوتبال ایران به ارمغان آورد.

وی با اشاره به بدهی‌های باشگاه تصریح کرد: از پرسپولیسی‌های عزیزی که طلبکار بودند و طلب خود را بخشیدند و یا با حداقل دریافتی توافق کردند، تشکر می‌کنم. البته هنوز تعداد دیگری طلبکار داریم که پرونده آنها در دست بررسی است و رایزنی می‌کنیم با آنها هم به توافق برسیم تا بدهی‌های باشگاه حالت شفاف داشته باشد.

گرشاسبی از پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های وزیر ورزش و جوانان در حل مشکلات مالیاتی باشگاه به نیکی یاد کرد و گفت: باشگاه پرسپولیس به دلیل اینکه در طی 10،15 سال گذشته نسبت به اظهارنامه مالیاتی پاسخگو نبودند، بدهی‌ها انباشت شده است، بطوری که موجب ایجاد بدهی‌های کلان مالیاتی شده تا حدی که کمر باشگاه را خم کرده است.

عضو هیئت مدیره پرسپولیس ادامه داد: آنچه مسلم است با توجه به این مهم که باشگاه پرسپولیس درآمدی نداشته، بدهی هم به آن تعلق نمی‌گرفته است، اما بدلیل پاسخگو نبودن باشگاه، جریمه به آن تعلق گرفته است که این مهم با پیگیری مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش حل شد، به طوری که فعلا به ما نامه‌ای ارسال کرده‌اند که هنوز بدهی‌ها بررسی نشده است و همین پیگیری وزیر ورزش و جوانان مشکل مالیاتی را مرتفع کرد.

وی در پایان گفت: خدا را شکر مشکل بزرگ مالیاتی باشگاه پرسپولیس با حمایت دولت و وزارت ورزش و جوانان در حال حل شدن است.

انتهای پیام/

نظر شما