شناسهٔ خبر: 22569664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مهربانی همچنان جاری است؛

حمایت تمام قد مردم استان سمنان از زلزله زدگان کرمانشاه

مردم استان سمنان با ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی برای زلزله زدگان مناطق غرب کشورعشق به همنوع را به جهانیان نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به دنبال وقوع زمین لرزه شدید غرب کشور، مردم استان سمنان بار دیگر همدلی، همراهی و عشق به همنوع را اثبات کرده و اقدام به تهیه و ارسال کالاهای مورد نیاز مردم زلزله زده کردند.

موادغذایی، آب معدنی، پتو، چراغ والور و چادر و ... از جمله اقلامی بود که در استان سمنان جمع آوری شد و طی روز های اخیر به کرمانشاه ارسال شد.

گزارش زیر ارسال کمک های مردمی از استان سمنان است که از زمان وقوع زمین لرزه تا به امروز ادامه دارد.

استقرار برخی از تجهیزات موکب های اربعین استان در مناطق زلزله زده/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای اعزام به غرب کشور

ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در خصوص آمادگی دستگاه های استان برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: هنوز هیچ درخواست مستقیمی برای کمک به ما ارائه نشده است اما نیروهای امدادی، انتظامی و درمانی استان سمنان به طور کامل در آماده باش هستند و به محض اینکه اعلام نیاز صورت بگیرد اعزام اکیپ های ضروری انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه هرگونه حضور نیروهای سایر استانها در مناطق زلزله زده نیازمند هماهنگی با مراجع کشوری است اظهار کرد: طی نامه ای به کلیه دستگاه های استان اعلام کرده ایم که مسئولیت جمع آوری و سازماندهی کمک های مردمی برعهده هلال احمر قرار دارد لذا کلیه سازمانها و فرمانداری های استان می توانند کمک های جمع آوری شده خود را به جمعیت هلال احمر استان تحویل دهند.

رئیسیان تصریح کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و امدادی استان و دستگاه های دولتی استان نیز آمادگی دارند به محض اعلام نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

وی در خصوص خبر استقرار برخی از تجهیزات موکب های اربعین استان در استان کرمانشاه نیز گفت: یک دستگاه آب شیرین کن که برای یکی از موکب های استان سمنان به مراسم اربعین ارسال شده بود در مسیر بازگشت تجهیزات، تحویل مسئولان استان کرمانشاه شد و با توجه به نیاز آب در منطقه تا ساعاتی دیگر به اسلام آباد غرب منتقل خواهد شد.

ارسال 10 هزار بطری آب معدنی و 8 هزار پتو از استان سمنان به مناطق زلزله زده

علی یحیایی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان از ارسال اولین محموله کمک های مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی از سوی هلال احمر در شهرستان ها برپا شد که مردم کمک های خوبی تاکنون داشته اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان در ادامه افزود: نخستین محموله کمک های مردم استان سمنان شامل 10 هزار بطری آب معدنی، 8 هزار تخته پتو، 500 چادر و 2 هزار چراغ والور است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ درخواستی برای اعزام نیرو از مناطق زلزله زده به هلال احمر استان سمنان نشده است، بیان کرد: تیم واکنش سریع 10 نفره و 15 نفره، 50 امدادگر، 100 نیروی هلال احمر استان در حالت آماده باش قرار دارند.

یحیایی تصریح کرد: نیروها در حالت آماده باش قرار دارند و هر زمان که از سوی مناطق زلزله زده درخواست نیرو اعلام شود اعزام خواهند شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان از شهروندان خواست کمک های نقدی خود را به شماره حساب های معتبر واریز کنند، گفت: شهروندان فقط پول نقد به شماره حساب 99999 واریز کنند چراکه نیازهای مبرمی که مردم زلزله زده دارند باید خریداری شود و برخی از اجناس برای آنها فایده ای ندارد.

یحیایی در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند کمک های غیرنقدی را به مراکز مشخص شده تحویل دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به مناطق زلزله زده ارسال شود.

بسیج استان سمنان عهده دار خدمت رسانی به 5 روستای زلزله زده "سرپل ذهاب"

منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه یکی از اقدامات شایسته بسیج در زمان فعلی کمک رساندن به هموطنان زلزله زده غرب کشور می باشد، گفت: مجموعه ای از بسیجیان استان برای شناسایی نیازهای زلزله زدگان اعزام شده اند.

جانشین فرمانده سپاه استان اظهار کرد: بر اساس نیاز سنجی های انجام شده مجموعه ای از اقلام مورد نیاز زلزله زدگان تهیه شده است  و با استقرار چند پایگاه بسیج در 5 روستای سرپل ذهاب، نیازهای اولیه آسیب دیدگان رفع می شود.

وی بابیان اینکه  مسئولیت گره های اعزامی در مرحله نخست خدمت رسانی و در گام دوم بازسازی مناطق زلزله زده است، تصریح کرد: تاکنون یک گروه جهادی 15 نفره از  مجموعه ی بسیج استان سمنان به مناطق زلزله زده کردستان اعزام شده اند و  به زودی 120 نیرو هم توسط بسیج دانش آموزی اعزام می شود.

برپایی 3 پایگاه موقت جمعیت هلال احمر سرخه در کمک به مردم زلزله زده

 حیدر یحیایی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سرخه  در خصوص جمع آوری کمک های مردمی به مناق زلزله زده گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان سرخه همپای سایر جمعیت های مرکز استان و کشور در صدد جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی و اعانات مردم است.

وی اظهار کرد: علاوه بر جمع آوری کمک ها در جمعیت هلال احمر واقع در بلوار بسیج جنب فرمانداری در سطح شهرستان سرخه نیز سه پایگاه موقت در میدان شهیدبهشتی، پلیس راه و حسینیه شهدا ایجاد شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سرخه بیان کرد: در نخستین روز برپایی این پایگاه ها  810 هزار تومان کمک نقدی و کمک های غیرنقدی از قبیل پتو، آب معدنی، اقلام خوراکی، بهداشتی و کنسروجات جمع آوری شده است و همچنان جمع آوری کمک ها ادامه دارد.

یحیایی افزود: مردم احساس مسئولیت می کنند به ویژه مردم غیور و شهیدپرور شهرستان سرخه که در این راه ها پیشقدم هستند و کمک های خوبی را ارائه می دهند.

وی بیان کرد: در روستاهای تابعه شهرستان سرخه نیز در صدد اعزام پایگاه های سیار به منظور  جمع آوری کمک ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه این کمک ها به مرکز استان ارسال و پس از بسته بندی به مناطق زلزله زده در کرمانشاه ارسال می شود، گفت: مردم نوع دوست می توانند کمکهای نقدی‌ خود را  با واریز به حساب 99999 بنام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه،پارسیان، شهرآینده و رسالت و یا از طریق تلفن همراه با شماره گیری  #۱۱۲*۳*۷۴۱* و یا #۷۴۱* واریز کنند.

جمع آوری 4 میلیون تومان کمک مردمی و امدادی در شهرستان سرخه

اسدالله عبداللهی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرخه  با اشاره به کمک های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه گفت: کمیته امدادامام خمینی(ره) سرخه برای یاری رساندن به هموطنان زلزله زده اقدامات خود را برای جمع آوری و ارسال کمک های مردمی آغاز کرده است.

وی لیست اقلام مورد نیاز برای کمک به زلزله زدگان را پتو، لوازم گرمایشی، چادر، کنسرو، خشکبار و آب معدنی و لوازم بهداشتی، شیرخشک و وسایل بهداشتی نوزاد عنوان کرد و از مردم نوعدوست سرخه خواست هر چه سریعترکمک های خود را تحویل کمیته امداد امام خمینی(ره) دهند تا برای هموطنان آسیب دیده از زلزله کرمانشاه در این شرایط بحرانی ارسال شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: تا کنون مبلغ 4  میلیون تومان کمک نقدی از دو منبع مردمی و امدادی و همچنین کمک های غیرنقدی شامل 200 دست لباس گرم به ویژه برای نوزادان، 25 تخته پتو، کنسروجات و آب معدنی جمع آوری شده است و این کمک ها به مرکز استان ارسال و پس از بسته بندی به همراه دیگر کمک های جمع آوری شده از سراسر استان به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.

 وی بیان کرد: مردم سرخه همواره در همه صحنه ها پای کار هستند و با کمک های خود همدردی شان را با مردم آسیب دیده حادثه تلخ زلزله کرمانشاه ابراز داشته اند.

آمادگی پایگاه های مقاومت بسیج سرخه در جمع آوری کمک های مردمی

محمد امامی فرمانده سپاه ناحیه سرخه نیز ضمن عرض تسلیت به عموم مردم حادثه دیده در زلزله اخیر استان کرمانشاه، گفت: بسیج و سپاه نیز به منظور یاری رساندن به حادثه دیدگان تدابیری ویژه ای اندیشیده است و مردم کمک های خود را در پایگاه های مقاومت بسیج در سطح شهرستان سرخه ارائه داده اند و انشاء الله اقلام جمع آوری شده در اسرع وقت از مرکز استان به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.

165 واحد خون از شاهرود به مناطق زلزله زده ارسال شد

مسعود عامری رئیس انتقال خون شاهرود با بیان اینکه یکصد و 65 واحد خون از شهرستان شاهرود برای ارسال به مناطق زلزله زده غرب کشور به مرکز استان ارسال شد، گفت: از اولین دقایق صبح روز گذشته تعداد زیادی از مردم نوع دوست شهرستان شاهرود برای اهدای خون به سازمان انتقال خون  مراجعه کردند که پس از نوبت دهی و ثبت اطلاعاتشان از آنها خواستیم تا در مواقع اعلام نیاز مراجعه کنند.

رئیس انتقال خون شاهرود افزود: از بین افرادی که برای اهدای خون مراجعه کرده بودند تا کنون بیش از یکصد و 50 نفر موفق به اهدای خون شدند و تعدادی دیگر نیز به صورت اینترنتی برای روزهای آینده نوبت دهی شده اند.

عامری با اشاره به اطلاعیه پایگاه انتقال خون کشور در خصوص تامین نیاز خونی مناطق زلزله زده بیان کرد: در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در ذخایر گروه های خونی مثبت و منفی نداریم.

وی از مردم درخواست کرد که با توجه به محدودیت ظرفیت دستگاه های سازمان و کافی بودن ذخایر خونی از مراجعه و ازدحام بیش از حد در محل انتقال خون جلوگیری و اعلام کرد: بانک اطلاعاتی همه اهدا کنندگان و متقاضیان تهیه شده است و در صورت نیاز مناطق زلزله زده از طریق مراجع رسمی به متقاضیان و اهداکنندگان اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال 160 میلیون ریال کمک نقدی وغیرنقدی از میامی  به مناطق زلزله زده

محمدمهدی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی ضمن عرض تسلیت به خاطر جان باختن تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان در زلزله کرمانشاه، گفت: با کمک مردم نوع دوست شهرستان میامی تاکنون بیش از 160 میلیون ریال کمک های نقدی وغیر نقدی جهت آسیب دیدگان این حادثه جمع آوری و امروز برای این عزیزان ارسال شد.

اصغری افزود: 21 میلیون ریال کمک های نقدی و 139 میلیون ریال کمک های غیرنقدی شامل 170 تخته پتو، پوشاک، مواد غذایی و وسایل گرمایشی جمع آوری و ارسال شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر کمک های اشاره شده 13 نفر از پرسنل کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی نیز یک روز حقوق خود را جهت این امر اختصاص دادند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی ضمن تشکر از کلیه مردم عزیز شهرستان، هیئت امنا مساجد، مسئولان ادارات، حوزه های مقاومت بسیج، روحانیت و سایر اقشار جامعه که در این کار خیر عنایت وتوجه داشتند، تصریح کرد: مردم شهرستان همچنان در حال ارسال کمک های خود هستند واین نهاد هر زمان آماده دریافت کمک های مردمی است.

ارسال کمک های مردمی هلال احمر گرمسار به مناطق زلزله زده غرب کشور

محمد گلینی رئیس جمعیت هلال احمر گرمسار با اشاره به ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: در این مرحله از ارسال کمک های مردمی، بیش از 2 هزار تخته پتو و وسایل گرمایشی و البسه پوشاک به مناطق زلزله زده کرمانشاه از طریق هلال احمر گرمسار ارسال شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گرمسار در ادامه افزود: در این محموله کمک های مردمی گرمساری ها و ایوان کی ها بیش از 50 بسته لباس های نوع بسته بندی شده و 50 بسته 100 تایی لوازم بهداشتی و بیش از 5 هزار بطری آب معدنی با نظارت بهداشتی به استان کرمانشاه ارسال شدند .

گلینی اظهار کرد: قرا است طبق برنامه ر یزی انجام شده تا روزهای آینده 10 نفر از امدادگران واکنش سریع به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از گرمسار اعزام شوند .

وی در ادامه از استقرار8 مرکز جمع آوری کمک های مردمی در شهر گرمسار و یک مرکز در شهر ایوان کی طی روزهای آینده برای کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه خبرداد.

ابراز همدردی و همدلی گرمساری ها با زلزله زدگان غرب کشور

از دقایق اولیه بازگشایی مرکز انتقال خون گرمسار در میدان بسیج این شهر مردم با انواع گروه های خونی مختلف از قبیل o منفی AB مثبت و منفی و دیگر گروه های خونی با حضور در مرکز انتقال خون نسبت به اهدای خون خود با هدف همدردی با مردم زلزله دیده کرمانشاه و اهدای خون به مصدومان این واقعه دردناک را تسلی قلبشان نمودند .

حضور مردم گرمسار به حدی بود که بعضی ساعات فعالیت مرکز انتقال خون گرمسار به دلیل اوج جمعیت با سرعت فراوانی انجام می شد و برخی از مردم نیز ساعات دیگری را برای خون دادن انتخاب کنند .

 وقتی که با مردم این شهرستان کویری  صحبت می کردیم از همدلی با مردم آسیب دیده و داغ دیده کرمانشاه به ما می گفتند و پیام اصلی شان به مردم  غرب کشور این بود که تنها نیستند و آنها در کنارشان هستند و خواهند بود.

 برخی مردم  این شهرستان نیز با مراجعه به مراکز  هلال احمر آمادگی خود برای اعزام و اهدای کمک های مالی و غیر نقدی برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه و دیگر شهرهای غرب کشور اعلام کردند.

با رخ دادن این حادثه بزرگ  گروه ها و کانال های معروف و فعال فضای مجازی شهرستان گرمسار با ایجاد کمپین ها و مطالب و انتشار اخبار  این زلزله در غرب کشور سعی داشتند که ارادت خود را به مردم کشورشان در استان کرمانشاه نشان دهند.

 به راستی این ارادت و همدلی در هیچ جا از دنیا به این بزرگی دیده نمی شود، نه تنها گرمسار بلکه تمامی ملت ایران اسلامی در قلبشان همدلی و کمک به مردم کشورشان یا دیگر نقاط کشور ثبت شده است و تنها باید آفرین گفت به این همه غیرت ایرانی و اسلامی.

حال این بار نوبت مسئولان  است که با رسیدگی  به موقع به مردم آسیب دیده زلزله غرب کشور  و به خصوص استان کرمانشاه نشان دهند که  اوج همدلی و غیرت با رسیدگی به موقع آنها و  رسیدگی به مصدومان تسلی خوبی  برای مردم  زلزله دیده باشد.

جمع آوری کمک در پایگاه های بسیج مهدیشهر

ذوالفقاری فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در زلزله اخیر کرمانشاه، گفت: خدمت رسانی به 5 روستای زلزله زده استان کرمانشاه، به سپاه استان سمنان واگذار شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان مهدیشهر نیز کمک های مردمی از قبیل پتو، لباس گرم، مواد غذایی فاسد نشدنی را جمع آوری می کنند تا به مناطق زلزله زده ارسال نمایند.

وی تصریح کرد: مردم نیکوکار کمک های نقدی خود را نیز می توانند به شماره حساب ۵۶۶۰۶۱۹۲/۴۸ بانک ملت واریز نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما