شناسهٔ خبر: 22569514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دستپاچگی رسانه های معاند از یادآوری کار ویژه نهادهای انقلابی در روزهای سخت مردم

رسانه های معاند نظام باردیگر در فاجعه زلزله اخیر غرب کشور با دامن زدن به اختلافات قومی و شایعه سازی و تخریب ارگانهای انقلابی به شیطنت و دروغ پردازی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، جریان های معاند و زاویه دار با نظام جمهوری اسلامی و به تبع آن رسانه های وابسته به آنها که هیچگاه و تحت هیچ شرایطی دست از عداوت برنداشته و همواره به دنبال شایعه پراکنی، دروغ پردازی و تخریب چهره ها و ارگانهای انقلابی نظام بوده اند این بار و در قالب پوشش اخبار زلزله بزرگ غرب ایران به انجام ماموریت خود پرداخته اند.

رسانه هایی همچون بی بی سی فارسی، رادیو فردا، رادیو زمانه، آمدنیوز و... در فضای مجازی از همان ساعات اولیه وقوع زلزله با هوچی گری همیشگی خود سعی در تخریب گسترده ارگانهای انقلابی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ملتهب نشان دادن اوضاع داشتند و در این بین تلاش می کردند تا شایعات بی اساسی که زاییده توهمات گردانندگان این رسانه هاست را به مخاطبان ایرانی خود بقبولانند.

نخستین شایعه سازی این رسانه به موضوع "زلزله کرمانشاه یا تکنولوژی جنگ ستارگان؟" پرداخته و ادعا کرده "زلزله رخ داده در مناطق غربی که همراه با طیفی از نور در آسمان برخی از این شهرها بود، تردیدها پیرامون غیرطبیعی بودن این حادثه را افزایش داد. بنابر اطلاعات دریافت شده از چند منبع، به‌نظر می‌رسد زلزله‌ی رخ داده در ایران و عراق طبیعی نبوده و ناشی از آزمایش سلاح‌های مدرن ذیل برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا مشهور به “پروژه هارپ” در منطقه باشد."

این ادعای از اساس کذب در حالی مطرح شده که اکثر لرزه نگارها این زلزله را ثبت کرده اند و در صورت صحت این ادعا به اعتقاد کارشناسان توسط لرزه نگارها ثبت نمی شد.

موضوع "کمک 100 میلیون دلاری ولیعهد ابوظبی به زلزله زدگان" دیگر دروغ پردازی بود که این رسانه ها به آن دامن زدن با این مضمون که ولیعهد ابوظبی طی تماس تلفنی با حسن روحانی، ۱۰۰ میلیون دلار به زلزله‌زدگان غرب کشورمان کمک انسان‌دوستانه کرد و با این القاء که دولت این کمک را به دست مردم نخواهد رساند سعی در خدشه دار کردن اعتماد بین مردم و دولت داشتند که سخنگوی وزارت امور خارجه به سرعت این موضوع که در حال دست به دست شدن بین کاربران ایرانی بود را تکذیب کرد.

1

"تخریب وجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" که یکی از ماموریت های همیشگی این رسانه هاست این بار به شکل وسیع تری دنبال شد و بی بی سی فارسی و همچنین آمدنیوز به کرات با انشار ویدئوهایی از مناطق روستایی آسیب دیده از زلزله که کمک رسانی به آنها بر عهده سپاه پاسداران است سعی در تخریب این نهاد انقلابی داشتند در حالی که اسناد تصویری منتشره در رسانه های داخلی عکس این موضوع را نشان می داد.

اما آنها به همین موضوع اکتفا نکرده و با انتشار ویدئوی دیگری که معیت نیروهای ویژه با کامیون های حامل کمک های مردمی در مسیر مناطق زلزله زده را نشان می داد به القای این دروغ بزرگ علیه سپاه پرداختند که نیروهای سپاه کمک ها را به زور از آنها می گیرد و به اسم خود در میان زلزله زدگان تقسیم می کند.

"دامن زدن به اختلافات قومی" ماموریت دیگر رسانه های معاند نظام بود که همیشه و به هر بهانه ای به این اختلافات دامن می زنند در این حادثه هم دست از تفرقه افکنی برنداشتند و با یک گاف بزرگ ادعا کرد که روستاهایی که اهل حق (یارسان) در آن ساکن هستند، به دلیل خصومت حاکمیت با آنان، از هر گونه امدادرسانی محروم مانده‌اند و شب گذشته یک زن بر اثر سرما در شهر ثلاث باباجانی کشته شد و این ادعای واهی در حالی مطرح شد که ساکنان شهر ثلاث باباجانی از برادران و خواهران اهل تسنن هستند نه اهل حق.

2

اما موضوع دیگری هم در این خصوص مطرح کردند و آن هم القای این موضوع بود که روند کند امدادرسانی در مناطق زلزله زده طی روزهای اول حادثه را به کرد بودن زلزله زدگان ربط دهند و اینکه مردم کرد همواره مظلوم بوده اند و در این زمینه کم کاری شده است.

"جا زدن عکس هایی از مناطق دیگر به جای مناطق زلزله زده" یکی از نمونه های این شایعه پردازی ها در موضوع مسکن مهر بود که تصویر سقوط ساختمانی که در یکی از شهرسهای مصر اتفاق افتاده بود را به جای مسکن مهر سرپل ذهاب مطرح کردند و سیل انتقادات را با آن دست به دست بین کاربران ایرانی چرخاندند.

4

"راهزنان کمک های مردمی" این موضوع دیگری بود که به آن دامن زدند، در حالی که به شدت توسط مقامات استانی و کشوری این موضوع تکذیب شد و این افراد مردمی بودند که تا آن لحظه کمک های دولتی و مردمی به دستشان نرسیده بود.

"ازگله منطقه ای نظامی است" روزهای اولیه زلزله ازگله کانون این فاجعه در سکوت خبری بود و به دلیل قطع ارتباط هیچ خبری از آن مخابره نمی شد این رسانه ها با سوءاستفاده از این موضوع به شایعه سازی پرداختند که چون ازگله یک منطقه نظامی تحت حفاظت سپاه است از آن خبری منتشر نمی شود، اما بعد از دو روز با برقراری ارتباط مدام شاهد تقاضای کمک از این مناطق با انتشار فیلم هایی از شهروندان این منطقه بودیم که دست آنها اینجا هم خیلی زود رو شد.

" مکالمه تلفنی فرمانده سپاه" گاف بزرگ یکی دیگر از این رسانه های معاند بود با انتشار کلیپی در کانال ضدانقلاب آمدنیوز و ادعای نمایشی بودن صحبت‌های فرمانده کل سپاه در برابر دوربین‌های صداوسیما در مستندی که از خدمات سپاه در رسانه ملی پخش شد و مدعی شدند که با توجه به نمایشگر موبایل فرمانده کل سپاه، صحبت‌های وی با تلفن همراه نمایشی بوده است.

حال اینکه، قضیه اینگونه است که در حین صحبت‌های فرمانده سپاه، یک نفر با گوشی تلفن همراه تماس گرفته است، چیزی که در فیلم بالا به وضوح نشان می‌دهد که صفحه نمایش تلفن همراه بعد از تماس پشت خطی، چگونه است.

5

رسانه های که در روزهای اخیر خط تخریب سپاه را دنبال می کردند یکبار دیگر با پخش تصاویری از خدمات رسانی فرماندهان سپاه ادعا کرده اند که هرجا فرماندهان سپاه می روند دوربین ها به دنبال آنها هستند که با طرح این موضوع به دنبال این هستند که خدمات رسانی سپاه و نیروهای انقلابی در قلب مناطق زلزله از نگاه دوربین ها مخفی بماند و انعکاس و بازتابی نداشته باشد.

به نظر می رسد هراس از موج خدمت رسانی سپاه به مردم زلزله زده است که رسانه های فرافکن غرب زده و دروغ پرداز را دچار واکنش های هیستریک کرده است.

 اینجاست که سواد رسانه ای اهمیت می یابد و شهروندان ما هنوز به سطحی از این سواد نرسیده اند که این دروغ پردازی ها را تشخیص دهند و متاسفانه با دامن زدن به آنها و دست به دست کردنشان تنها این رسانه ها را به اهداف شومشان نزدیک تر می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما