شناسهٔ خبر: 22569498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد:

تاسیس دانشگاه فرهنگیان اتفاق میمون و مبارکی است/ برخی دانشگاه ها آینده ای مبهم برای دانشجویان خود رقم می زنند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد با مقایسه دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها،پرداخت و گفت:سایر دانشگاهها آینده ای مبهم برای دانشجویان خود رقم می زنند و بعضا علومی که به دانشجویان آموزش می دهند برای زندگی آنان نافع نمی باشد اما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آینده نقش مهمی در تربیت انسانها ایفا می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس  آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ظهر امروز در دیدار با معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام عابدی به اهداف دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان نسبت به بقیه دانشگاهها جایگاه ویژه ای دارد که تاسیس  این دانشگاه اتفاق میمون و مبارکی می باشد که برای تحقق اهداف آن باید سایر دانشگاه ها نیز به کمک آن بیایند.

آیت الله ملک حسینی با مقایسه دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها، وجود آینده ای روشن برای دانشجو معلمان را از ویژگی های ممتاز این دانشگاه برشمرد و و خاطرنشان کرد: سایر دانشگاهها آینده ای مبهم برای دانشجویان خود رقم می زنند و بعضا علومی که به دانشجویان آموزش می دهند برای زندگی آنان نافع نمی باشد اما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آینده نقش مهمی در تربیت انسانها ایفا می کنند.

وی گفت: مراکز تربیت معلم دارای امتیازاتی بودند که به حول قوه الهی با تبدیل شدن این مراکز به دانشگاه آن امتیازات به حداکثر برسد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد اهمیت دانشجو معلمان را در پرورش و به کرامت رساندن انسان معرفی کردند و با اشاره به دوره مهارت های معلمی افزود: این دوره ها باید به گونه ای باشد که افرادی که دارای انگیزه معلمی نیستند از ورودشان جلوگیری به عمل آید.

رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت سرمایه انسانی است

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این دیدار دانشگاه فرهنگیان را متعلق به کل نظام دانست و گفت: رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت سرمایه انسانی است و از این جهت که در تربیت و پرورش دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی نقش کلیدی دارند بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین عین الله عابدی دانشگاه فرهنگیان را در سال پنجم تاسیس خود دارای 100 پردیس و مرکز دانستند که با تجمیع هایی که صورت گرفته ساختار دانشگاهی پیدا کرده است.

وی یکی از چالش های بزرگ پیش روی دانشگاه را بازنشستگی قریب به 400 هزار نفر در آموزش و پرورش دانستند در حالی که دانشگاه فرهنگیان با احتساب مهارت آموزان ماده 28 تنها قادر به تزریق 110 هزار نیرو است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: 5 هزار استاد در این دانشگاه  فعالیت می کنند که از این تعداد یکهزار نفر اعضای هیئت علمی و ۴ هزار نفر اساتید مدعو هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در پایان کمبود فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان در استان را یاداور شد و  اظهار امیدواری کرد با رهنمودها و حمایتهای نماینده ولی فقیه در استان  خیرین برای ایجاد دانشگاه فرهنگیانی با محیط فیزیکی جدید کمک کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار گفت: رهنمودهای عالمانه نماینده ولی فقیه در استان  همواره چراغ  روشنی برای ارتقاء کیفی فعالیتهای دانشگاه فرهنگیان است.

نوروز هاشمی از حمایت های حضرت آیت الله ملک حسینی از دانشگاه فرهنگیان استان تشکر وقدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این دانشگاه بتواند دانشجو معلمانی با انگیزه‌های اسلامی، دینی، ملی و انقلابی در تراز جمهوری اسلامی تربیت  کند.

مسائل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور بررسی شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشوردر این سفر ضمن دیدار با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل آموزش وپرورش استان از خوابگاه های پردیس کوثر و شهید ایزدپناه بازدید و ضمن گفت و گو با دانشجویان از نزدیک در جریان مسائل و خواسته های دانشجویان قرار گرفتند.

همچنین در این سفر یک روزه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور ضمن دیدار با اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان با خانواده دانشجو معلم صابر ابراهیمی وفا که در مسیر بازگشت از کربلا دچار سانحه تصادف شده بود دیدار کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما