شناسهٔ خبر: 22569479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق خواستار احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه شد

نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه آمریکا درصدد راه انداختن جنگ علیه بسیج مردمی عراق است، از وزارت امور خارجه این کشور خواست سفیر آمریکا را احضار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رسانه های عراق (واع)،  نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه آمریکا درصدد راه انداختن جنگ علیه بسیج مردمی عراق است، از وزارت امور خارجه این کشور خواست سفیر آمریکا را احضار کند.
«حنان الفتلاوی»، «رئیس جنبش اراده» در پارلمان عراق، اظهارات و مواضع آمریکاییها را علیه فرماندهان و نیروهای بسیج مردمی محکوم و تأکید‌ کرد که این اظهارات و موضع‌گیری ها سرآغاز جنگ آینده علیه بسیج مردمی به بهانه های مختلف است و از این رو،‌ وزارت امور خارجه عراق باید سفیر آمریکا در بغداد را احضار و اعتراض بغداد را به وی ابلاغ کند.
نماینده پارلمان عراق در این باره تأکید‌ کرد: در حالی که ما قدردان تلاش‌ها‌ و زحمات کسانی هستیم که در نابودی گروه تروریستی [تکفیری- وهابی] داعش سهیم بودند و به محض اینکه به پایان عمر این دشمن نزدیک شدیم، با اظهارات و موضع‌گیری های آمریکایی‌ها‌ علیه برخی از فرماندهان بسیج مردمی مواجه شدیم. از این رو،‌ دولت عراق نباید در این خصوص سکوت اختیار کند بلک باید برای دفاع از کسانی که از کشور دفاع کردند اقدام کند.
نماینده پارلمان عراق پرسید: آمریکا چگونه ابو مهدی المهندس، معاون فرمانده بسیج مردمی، را فردی تروریست توصیف می‌کند‌، حال آنکه وی به‌طور‌ مستقیم به فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مرتبط است. این موضع‌گیری، بدنام کردن کامل نهاد امنیتی عراق است که همچنان برای یکپارچگی کشور فداکاری می‌کند‌.
وی تأکید‌ کرد: اقدام آمریکا در قرار دادن گروه مقاومت نجباء در فهرست گروه‌های‌ تروریستی، سرآغاز جنگ آینده علیه بسیج مردمی (حشد الشعبی) به بهانه های مختلف واهی است.
نماینده پارلمان عراق به دولت این کشور درباره اتخاذ نکردن موضع قاطع در قبال این رفتارهای آمریکا هشدار داد و از وزارت امور خارجه و شخص نخست‌وزیر‌ عراق خواست برای احضار سفیر آمریکا در بغداد و ابلاغ مراتب اعتراض بغداد به این رفتارها و مواضع آمریکا اقدام کند.
وی همچنین، تأکید‌ کرد که پارلمان عراق برای حمایت از نیروهای مردمی تلاش کند.

نظر شما