شناسهٔ خبر: 22569454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در قزوین:

اهداف وقف مطابق با نیازهای روز جامعه باشد

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه باید اهداف وقف مطابق با نیازهای روز جامعه باشد، گفت: اگر واقفان ببینند وقف‌های انجام شده، گره‌ای از مشکلات جامعه باز می‌کند، تشویق می‌شوند تا فعالیت بیشتری در حوزه وقف داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین امروز در دیدار مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در اداره اوقاف استان قزوین، اظهار کرد: احیای فرهنگ وقف یک ضرورت است و همه وظیفه داریم برای احیای این امر مهم دینی پای کار بیاییم.

امام جمعه قزوین فرهنگ‌سازی در حوزه وقف را رسالت ائمه جمعه، حوزه‌های علیمه، ائمه جماعت و رسانه‌ها دانست و تأکید کرد: آگاهی جامعه از ثمرات وقف در ترویج این امر مهم دینی بسیار مهم و ضروری است و در این راستا ائمه جمعه، حوزه‌های علیمه، ائمه جماعات و رسانه‌ها رسالت مهمی بر عهده دارند.

وی با تأکید بر اینکه باید اهداف وقف مطابق با نیازهای روز جامعه باشد، تصریح کرد: اگر واقفان ببینند وقف‌های انجام شده، گره‌ای از مشکلات جامعه باز می‌کند، تشویق می‌شوند تا فعالیت بیشتری در حوزه وقف داشته باشند بنابراین لازم است کارآمدی و محصول وقف با جدیت بیشتری اطلاع‌رسانی شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌ غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کرد./873/د103/ب1

نظر شما