شناسهٔ خبر: 22569443 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام تکیه ای مطرح کرد؛

شهادت رسول خدا بهانه ای برای تبیین سیره اخلاقی ایشان در جامعه

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهادت رسول خدا(ص) بهانه ای برای تبیین سیره اخلاقی و زندگانی ایشان در جامعه است، به برخی ابعاد و ویژگی های آن حضرت اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کاظم تکیه ای امروز در مراسم عزاداری های دهه پایانی صفر در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه شهادت رسول خدا(ص) بهانه ای است تا درباره سیره آن حضرت سخن گفته شود، گفت: پیامبر اکرم(ص) تربیت یافته حق تعالی بودند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) دشمنان خود را که سال ها بر ایشان آزار و اذیت می رساندند، هر گاه اسیر می شدند و یا به مشکلی بر می خوردند، آن ها را آزاد و مشکلات آن ها را حل می کردند.

وی ادامه داد: «ثمامة بن اثال» از افرادی بود که سال ها رسول خدا را آزار می داد؛ وی در حادثه ای اسیر مردم شد و او را به ستون مسجد پیامبر بستند؛ در نهایت حضرت ایشان را آزاد کردند و آن فرد بعد از ایمان آوردن به اسلام، به تبلیغ اسلام پرداخت.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم ابراز داشت: شیوه تربیتی رسول خدا(ص) شیوه خاصی بود که همیشه و در همه جا عدالت را لحاظ و از هر گونه برخورد جابرانه پرهیز می کردند؛ بسیاری از مردم با آیه های اخلاقی رسول اکرم(ص) بدون جنگ و خون ریزی مسلمان شدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: رسول خدا(ص) از همین شیوه تربیتی استفاده کرده و بدون خونریزی مکه را فتح کردند؛ در جنگ دیگر پس از فتح مکه، غنیمت های جنگی را تقسیم کردند و برای اهل مکه سهم بیشتری لحاظ کردند و فرمودند که این کار بخاطر این است که اهل مکه تازه مسلمان شده اند.

حجت الاسلام تکیه ای در پایان خاطرنشان کرد: با وجود چنین سیره اخلاقی، دشمنان اسلام فقط چند روز پس از شهادت ایشان، با وجود اینکه اهل بیت پیامبر عزادار شهادت پیامبر خدا(ص) بودند، به خانه دختر بزرگوار ایشان حمله ور شدند و حضرت زهرا(س) را به شهادت رساندند./840/پ۲۰۲/ی

نظر شما