شناسهٔ خبر: 22569186 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۲ برابری مستمری مددجویان زلزله زده کرمانشاه

رئیس سازمان بهزیستی: مستمری 53 هزار تومانی هرخانوار یک نفره به 106 هزارتومان ، مستمری 61 هزارتومانی هرخانوار 2 نفره به 122 هزارتومان و به همین ترتیب مستمری 100 هزارتومانی هرخانوار 5 نفره به 200 هزارتومان می رسد.

صاحب‌خبر -
انوشیروان محسنی بندپی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه افزایش مستمری مددجویان کرمانشاهی غیر از کمک های نقدی دولت در حوزه یارانه هاست این رویکرد سازمان بهزیستی را دائمی دانست و گفت : پرداخت مستمری به همه مددجویان این استان که همچنان درنوبت دریافت حقوق و مستمری هستند از دیگر برنامه هایی بشمار می اید که بزودی اجرا می شود .
وی تعداد افرادی را که در زلزله استان کرمانشاه دچار معلولیت شده اند 118 نفر دانست و افزود: سازمان بهزیستی درنظر دارد در اسرع وقت این گروه جدید را براساس شدت معلولیت انان تحت پوشش حمایت های مالی و تجهیزات توانبخشی خود قرار دهد.
محسنی بندپی به حضور 20 گروه مداخله حمایت های اجتماعی و روانی در بلایا در شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت : مهمترین وظیفه این گروه های تخصصی جلوگیری از استرس و اضطراب کودکان ، زنان سرپرست خانوار و سالمندان است .
وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه بیش از 33 هزار معلول تحت پوشش حمایت های سازمان بهزیستی قرار دارند از اعزام 39 اورژانس اجتماعی در این منطقه برای شناسایی افراد معلول جدید و رسیدگی به امور انان خبر داد .
محسنی بندپی بازسازی منازل مسکونی مددجویان و معلولان را از اولویت های سازمان بهزیستی با همکاری خیران مسکن ساز دانست .
رئیس سازمان بهزیستی ضمن قدردانی از هموطنانی که امادگی خود را برای سرپرستی و نگهداری از کودکان زلزله زده اعلام کرده اند گفت : براساس گزارش های ارسالی خوشبختانه در این حادثه دلخراش نوزاد و یا کودکی که همه بستگان خود را یکجا از دست داده باشد وجود ندارد .

نظر شما