شناسهٔ خبر: 22569104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری نخستین نشست پنجمین شورای هیأت‌ های مذهبی در بندرماهشهر، ثبت نام ۷۸ هیأت مذهبی امیدیه در سامانه طوبی، ویژه برنامه های صداوسیمای مرکز خوزستان در آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) و دیدار استاندار خوزستان با خانواده شهدا و ایثارگران در اهواز چند خبر کوتاه از خوزستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سعید صفری، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهشهر گفت: نخستین نشست ماهیانه شورای هیئت ‌های مذهبی بعد از انتخابات پنجمین دوره با حضور حجت‌ الاسلام سید علی رضوی رییس این اداره، اعضای شورای هیأت‌ های مذهبی و کارشناس تشکل‌ های دینی جهت تعیین رئیس، نائب رئیس و دبیر این شورا در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه، حجت ‌الاسلام رضوی ضمن خیر مقدم و قدردانی از عملکرد اعضای چهارمین دوره شورای هیئت ‌های مذهبی و تبریک به اعضای جدید، با اشاره به اهمیت و نقش تاثیر گذاری هیأت‌ های مذهبی در فرهنگ عمومی جامعه و مقابله با جنگ نرم خواستار تلاش بیشتر مسئولین هیئت‌ های مذهبی در اجرای برنامه‌های تبلیغی و دینی در جذب نسل جوان به هیأت‌ های مذهبی شد.

این مسؤول فرهنگی در یادآور شد: در این نشست با حضور هفت نفر اعضای شورای هیأت ‌های مذهبی آقایان سید علی حسینی و خانم ‌ها؛ شهناز اروانه جونقانی و زهرا اسلامی، آقایان؛ حمدی صالحی به ‌عنوان رییس، محمدتقی آلبوغبیش نائب رئیس و محسن شیروی دبیر شورای هیأت ‌های مذهبی این شهرستان انتخاب شدند.

ثبت نام 78 هیئت مذهبی امیدیه در سامانه طوبی

حجت‌الاسلام عبدالله رضایی نسب، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی امیدیه با اعلام این خبر گفت: همزمان با راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات تشکلهای دینی با نام طوبی تعداد 78 هیأت مذهبی این شهرستان با وارد کردن اطلاعات مربوط به هیئت‌های مذهبی، موفق به ثبت نام در این سـامانه شده اند.

وی افزود: از این تعداد هیأت‌های ثبت شده، 25 هیئت مذهبی خواهر و 53 هیأت مذهبی برادر هستند که انتظار می رود با توجه به ظرفیت فرهنگی و دینی شهرستان این تعداد به بیش از صد هیئت مذهبی افزایش یابد.

این مسؤول فرهنگی در ادامه اضافه کرد: همگانی بودن هیأت ‌های مذهبی گام مهمی در راستای پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه وحدت اسلامی بوده است و در سال‌ های اخیر ما شاهد افزایش چشمگیر تعداد هیئت ‌های مذهبی بوده ایم که این امر حاکی از علاقه قلبی مردم ولایتمدار به خاندان پیامبر(ص) و تعامل و تلاش شورای هیئت‌ های مذهبی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان امیدیه در پایان خاطر‌نشان کرد: کار ثبت هیأت ‌های مذهبی شهرستان همچنان ادامه دارد و از همه مسئولین هیئت ‌های مذهبی خواست تا هر چه زودتر با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان نسبت به تکمیل فرم و ثبت نام اقدام کنند.

ویژه برنامه های صداوسیمای مرکز خوزستان در آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع)

ویژه برنامه «آشناترین غریب» روز یکشنبه 30 صفر ساعت 9:30 به مدت 120 دقیقه به تهیه کنندگی خانم نجدی و «مثل باران» ساعت 16:30 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی رادمهر، و «آوا ونوا » ساعت 19:20 به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان مذهبی، پخش گزیده سخن و کلام بزرگان، پیامک مخاطبان، پخش گزارش، مداحی و مرثیه سرایی از رادیو پخش خواهند شد.

چنانکه پخش زنده عزاداری مردم اهواز از «حسینیه ثارالله» روز يكشنبه 30 صفر ساعت ده، پخش زنده پیاده روی و مراسم عزاداری مردم «بهبهان» به تهیه کنندگی خلف سیدی از امام زاده حیدر و مساجد شهرهای بهبهان و منصوریه به سمت قدمگاه امام رضا (ع) ساعت9، برنامه «بادبادک ها» با موضوع شهادت امام رضا (ع) ساعت 9:30 به مدت 45 دقیقه بخشی از برنامه های سیمای مرکز خوزستان است که از تلویزیون پخش خواهند شد.

ارتباط تلفنی با مشهد مقدس و حرم مطهر ثامن الحجج، از جمله آیتم های است در روز شهادت این امام همام در برنامه های مختلف تولیدی و تأمینی برنامه ریزی شده است.

دیدار استاندار خوزستان با خانواده معظم شهدا و ایثارگران در اهواز

استاندار خوزستان با خانواده های معظم شهدای مینا حسن زاده از شهدای حله عراق، حاج حبیب بدوی شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) و جانباز 70 درصد بصیر  دفاع مقدس محمد حسن نیسی دیدار کرد.

در این دیدار که فرجیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، ذراتی مشاور امور ایثارگران استانداری و قهفرخی رییس بنیاد منطقه دو اهواز نیز حضور داشتند استاندار خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام میهن اسلامی از ایثار و فداکاری شهیدان و ایثارگران و صبوری و پایداری خانواده های معظم شاهد تجلیل کرد.

در این دیدار ها با اهداء لوح سپاس از خانواده های گرانقدر ایثارگر تقدیر شد./۹۴۵۶/پ204/ب1

نظر شما