شناسهٔ خبر: 22568882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عربستان می‌خواهد آنچه را که به ترامپ پرداخته از جیب شاهزادگان سعودی جبران کند

یک روزنامه‌نگار تونسی تاکید کرد عربستان با بازداشت شاهزادگان به دنبال جبران پول‌هایی است که رئیس‌جمهور آمریکا از سعودی‌ها گرفته است.

صاحب‌خبر -

عربستان می‌خواهد آنچه را که به ترامپ پرداخته از جیب شاهزادگان سعودی جبران کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نگار در تونس، با اشاره به جنگ قدرت در خاندان آل سعود، تاکید کرد دولت عربستان با بازداشت شاهزادگان و بازرگانان به دنبال جبران پول‌هایی است که رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به ریاض از سعودی‌ها گرفته است.

مراد الیعقوبی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره اعمال فشار بر شاهزادگان سعودی برای واگذاری بخشی از دارایی هایشان به دولت این کشور، گفت: آنچه در عربستان رخ می دهد، نابخردانه است و این کشور سیاست اقتصادی مشخصی ندارد. آنچه در این کشور رخ می دهد کشمکش بر سر پادشاهی است. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی می خواهد در چارچوب عملی کردن برنامه ها و خواسته های آمریکا در منطقه، خود را به عنوان پادشاه عربستان تعیین کند. در عربستان قانونی برای اجرا کردن وجود ندارد. دولت سعودی می خواهد آنچه را که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از آن گرفت از جیب شاهزادگان و بازرگانان سعودی جبران کند. عربستان مقادیر هنگفتی پول به ترامپ پرداخت کرد و می خواهد آن را از همسایگانش جبران کند. قطر با این خواست سعودی‌ها مخالفت کرد و به همین علت محاصره شد.

الیعقوبی افزود: کمیته مبارزه با فساد در عربستان چند دقیقه پس از تشکیل شدن، ریشه کن کردن مخالفان محمد بن سلمان را آغاز کرد. همین اقدام، واقعی بودن مبارزه با فساد در عربستان را زیر سؤال می برد. مبارزه با فساد باید به شیوه قانونی باشد. همه ما می دانیم که در عربستان دستگاه قضایی عادل وجود ندارد. بنابراین آنچه در عربستان شاهد آن هستیم تصفیه حساب های داخلی در خاندان حاکم است. این بازرگانان و شاهزادگان را برای باج گیری از آنها، ربوده اند.

وی خاطر نشان کرد: ترامپ در سفر به عربستان، هر آنچه را که از دارایی های ملت عربستان می خواست غارت کرد. سعودی‌ها خود را در مسیر برنامه های آمریکا در منطقه قرار داده اند. سیاست های واشنگتن که در اصل سیاست های صهیونیست هاست، با ادعای مقابله با ایران می خواهند عربستان را به سپری در برابر خطر ایران تبدیل کنند. دولت عربستان با اقداماتش، جایی برای حمایت از خود باقی نگذاشته است.

 

انتهای پیام/

 

جنگ بر سر رسیدن به پادشاهی در عربستان

 

 

نظر شما