شناسهٔ خبر: 22568828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس:

تعداد صنایع تبدیلی تاکستان با ظرفیت های کشاورزی این شهرستان تناسب ندارد

قزوین-ایرنا-رییس مجمع نمایندگان استان قزوین و نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد صنایع تبدیلی شهرستان تاکستان با ظرفیت های کشاورزی منطقه همخوانی و تناسب ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،بهمن طاهرخانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر گسترش ایجاد صنایع تبدیلی در تاکستان، افزود: با این که چندین شهرک صنعتی در شهرستان داریم ولی صنایع ما متناسب با ظرفیت های کشاورزی استان توسعه نیافته و در این بخش از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم.
وی اضافه کرد: تاکستان بزرگترین مجتمع باغی را در شهرستان ما دارد ولی توازن و تعادلی دراین خصوص وجود ندارد و در توسعه صنایع تکمیلی کارهای باقی مانده زیادی داریم.

** صنعت و کشاورزی تاکستان، نیازمند آسیب شناسی
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز آسیب شناسی در توسعه صنعت و کشاورزی این شهرستان صورت نگرفته و اگر هم موارد بوده این موضوع به صورت سلیقه ای پیش رفته است بنابراین امروز با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.
طاهرخانی در ادامه به ارتقای سطح امنیتی شهرستان تاکستان در 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهد ارتقای امنیت شهرستان بوده و برخی رفتارهای نامناسب را شاهد نبوده ایم، ضمن آنکه تلاش داشته ایم افراد به واسطه اظهار نظرهای سیاسی بایکوت نشوند.
وی در ادامه بر لزوم مدیریت فضای مجازی برای پیشگیری از بداخلاقی ها تاکید کرد و افزود: برخی افراد که مدعی اسلام ناب محمدی هستند در فضای مجازی به تخریب و بداخلاقی های سیاسی روی آورده اند که باید این رویه متوقف شود.
رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد خود را به غفلت زده اند و مدعی اند که اگر ما نباشیم دین به زمین می خورد در حالی که این گونه نیست.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه اتحادی را برای خاتمه دادن به ناکارآمدی و بداخلاقی های سیاسی ایجاد کردیم و در این زمینه پیشرفت های خوبی داشته ایم و امروز ثمرات آن را مردم تاکستان می بینند.
طاهرخانی در ادامه افزود:اکنون نه رانت و نه زیاده خواهی در تاکستان وجود ندارد و در سایه این امنیت و شفاف سازی همه مدیران با کمال آرامش به کار خود می پردازند.
وی ادامه داد: وقتی مدیران اجرایی شاهد هستند که نماینده مجلس حامی آنها است با فراغ بال به کار خود می پردازند و از مسائل حاشیه ای اجتناب می ورزند.
طاهرخانی در ادامه با اشاره به طرح های شاخص انجام شده در این شهرستان، افزود: جاده ضیاآباد به آبترش که به دلیل ناایمن بودن چندین نفر جان خود را در آن از دست داده بودند با تاکیدهای صورت گرفته و پیگیری مسئولان زیرسازی و بهسازی شده و تا 2 هفته دیگر افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: اجرای روشنایی مسیر تاکستان به اقبالیه، راه اندازی صندوق توسعه کشمش و آغاز عملیات احداث شهرک گلخانه ای با یک هزار و 100 هکتار مساحت که 35 تا 40 هزار نفر اشتغال ایجاد می کند از دیگر طرح های زیرساختی و مهم شهرستان تاکستان است که با پیگیری های صورت گرفته به ثمر نشسته اند.
طاهرخانی گفت: اجرای طرح داربستی کردن باغ های انگور در 13 هزار هکتار، پیگیری حل مشکلات معلمان حق التدریسی، رفع تداخلات اراضی کشاورزی، تکمیل سد نهب با تخصیص 170 میلیارد تومان، احداث چهار هزار و 400 متر فضای بهداشتی در شهرها و روستا و تحویل هشت دستگاه امبولانس به مراکز امدادی و درمانی از دیگر طرح ها و اقدام هایی بوده که با پیگیری های صورت گرفته برای مردم تاکستان اختصاص یافته است.
طاهرخانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نیاز جامعه و مردم به مدیران قوی و توانمند، گفت: مدیران ناکارآمد آهنگ رشد و توسعه را به تاخیر می اندازند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به نقش تاثیرگذار کشورمان در معادلات منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: امروز ایران در تعیین سرنوشت منطقه نقش تعیین کننده دارد و گفتمان و اهداف خود را با اقتدار به نظام استکباری دیکته می کند.
طاهرخانی افزود: امروز بدون دخالت ایران هیچ مشکلی در منطقه حل نمی شود و افتخار می کنیم که در نظام جمهوری اسلامی به این جایگاه رسیده ایم البته ضعف های مدیریتی نیز در کشور وحود دارد و آنها را نادیده نمی گیریم.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبار به دلیل استقلالی که از آن برخوداریم به ما فشار می آورد، اضافه کرد: امروزه در حوزه بین الملل به دلیل این استقلال فکری با چالش هایی مواجه شده ایم و دشمنان ما را با تحریم ها و چالش ها تحت فشار قرار می دهند در حالی که از لحاظ قواعد بین الملل باید همه کشور ها به تعهدات خود پایبند بوده و به یکدیگر احترام بگذارند اما آمریکا به عنوان کشوری زورگو این مهم را نمی پذیرد.

** داعش نفس های آخر خود را می کشد
وی با بیان اینکه امروز داعش نقس های اخر خود را می کشد، اضافه کرد: امروز با هدایت های مقام معظم رهبری و بدنبال آن اعمال سیاست های مناسب از سوی دولت و با تلاش های مجاهدانه نیروهای سپاه پاسداران شاهدیم که نقشه های آمریکا و حامیانش در سوریه و عراق شکست خورده و نقش بر آب شده است.
طاهرخانی افزود: ما بر حضور مدیرانی که برای حل مشکلات کشور و جوانان توانا باشند تاکید داریم و نسبت به آمایش سرزمینی اجرا نمی شود و صنعت ما توانمند نیست، انتقاد داریم.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از خود بپرسیم چرا وضعیت اشتغال مان در وضعبت نامناسبی است و چرا مدیریت کلان کشاورزی ما باید به این گونه باشد که وضعیت آبهای زیرزمینی به این وضع برسد و صنعت ما به اینجا برسد که جوانان ما بیکار باشند؟

**انتقاد از مدیران ناکارامد
وی با بیان اینکه امور جامعه باید بدست مدیران توانمند باشد،افزود: مدیرانی که از توانمندی و کارایی لازم برخوردار نباشند را مورد انتقاد قرار می دهیم چرا که آنها باید بروند تا افراد توانمند جایگزین شان شوند.
طاهرخانی با بیان اینکه خوشبختانه مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی مجمعی منسجم است، افزود: در هیچ مورد معامله سیاسی نداشته ایم و به مدیران کشوری و استانی گوشزد می کنیم که اگر مدیرانی را براساس گرایش جناحی وارد میدان کنید به درد مردم نمی خورند.
وی همچنین گفت: مجمع نمایندگان استان اتفاق نظر دارد مدیری به درد مردم می خورد که ابتکار و توانایی لازم را برای پیشبرد امور داشته باشد و بتواند مشکلات استان را که قطب صنعتی و کشاورزی کشور است، حل کند.
طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه خبرنگاران در اطلاع رسانی به جامعه، افزود: خبرنگاری پل ارتباطی بین تامین حقوق و آزادی های مردم در میان حاکمیت و جامعه است و اگر خبرنگاری با چارچوب های کاری این شغل به خوبی آشنا باشد می تواند بدرستی رسالت خویش را دنبال کرده و انجام دهد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرنگار در ذهنیت ما کسی است که صاحب اندیشه ای با آزادگی است و حریت وی در عمل و انعکاس حقایق به جامعه روشن می شود و چنین شخصیتی هیچگاه مباحث شخصی و حزبی و سطحی را در کار خود در نظر نمی گیرد.
وی افزود: نگاه خبرنگار به آزادی ها و حقوق مردم و رابطه آنها با حاکمیت یک نگرش واقع بینانه مبنی بر تفکر حقیقت گرایی است.
طاهرخانی با بیان اینکه خبرنگاری حرفه ای مقدس به شمار می رود، افزود: اصحاب رسانه باید قدر و منزلت شغل خود را بدانند.
شهرستان تاکستان به مرکزیت تاکستان در غرب استان قزوین قرار دارد.
این شهرستان از قطب های کشاورزی استان است و رتبه سوم تولید انگور و اول تولید کشمش در کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرک صنعتی حیدریه و خرمدشت نیز از شهرک های صنعتی مهم استان قزوین هستند که در این شهرستان قرار دارند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما