شناسهٔ خبر: 22568806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه:

افزایش ۴برابری عملیات کانتینری در بنادر غرب هرمزگان

بندرلنگه - مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش ۴برابری عملیات کانتینری در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری پیشرفت عملیاتی این بندر را از آثار و نتایج اجرای طرح توسعه دریایی و بندری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و امکانات و زیر ساخت های بندری دانست و افزود : توسعه اراضی بندر و رونق عملیات جابجایی کالا، نوید بخش ایجاد مشاغل جدید و شکوفایی اقتصادی در بندرلنگه خواهد بود.

وی، دعوت از تجار و صاحبان کالا و دیدار چهره به چهره با آن ها، بکارگیری خطوط جدید کشتیرانی، ارایه تسهیلات بندری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا را از جمله مهمترین شرایطی برشمرد مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه جهت ارتقاء عملکرد این بندر انجام داده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه تصریح کرد: فراهم شدن این شرایط و آماده بودن زیرساخت ها، بستری را ایجاد کرده تا با تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۱۸۲ TEU کانتینر پر از آغاز سال جاری تاکنون، رشد مطلوب ۲۸۵ درصدی در این بندر محقق شود که دستاورد مهمی برای این مجموعه محسوب می شود.

صابری با اعلام اینکه طی هفت ماه نخست سال جاری در مجموع ۷۳۹ هزار و ۱۵۴ تن انواع کالا در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۷۳۸ هزار و ۶۷۴ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۴۸۰ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد که در بخش غیرنفتی ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد : طی این مدت، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندرلنگه و بنادرتابعه آن به ۹۸ هزار و ۳۴۰ تن رسید که نشانگر افزایش ۱۲۸ درصدی است.

این مقام مسؤول حجم صادرات کالاهای غیر نفتی را ۴۹۳ هزار و ۷۶۳ تن اعلام کرد و بیان داشت: این رقم در همسنجی با سال گذشته ۶۱ درصد افزایش داشته است.

صابری رونق ترابری مسافران دریایی در بنادر غرب استان هرمزگان را با شیب صعودی مثبت توصیف کرد و افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه، جمعیتی نزدیک به ۸۱ هزار نفر مسافر از طریق بنادر غرب استان هرمزگان ترابری شد که سهم بندر لنگه بیش از ۳۷ هزار نفر بوده و رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در پایان تعداد شناورهای ورودی به این بندر طی هفت ماهه نخست سال جاری را ۳ هزار و ۲۲۶ فروند اعلام کرد و گفت: از این میزان، ۲۳۰ فروند شناور بالای هزار تن و ۲ هزار و ۹۹۶ فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

نظر شما