شناسهٔ خبر: 22568702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جوان نخبه لردگانی:

مسئولان جوانان صاحب ایده و فکر را حمایت کنند

جوان نخبه لردگانی گفت: از همه عوامل، مسئولان و همچنین شرکت های بزرگ تولیدکننده انتظار می رود همه جوانان با استعداد در این زمینه را حمایت کنند و از آنان در بهبود خطوط تولید بهره ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام لردگان؛  ابراهیم صالحی متولد سال 1371 ساکن شهرستان لردگان و دانشجوی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شهرکرد است که تاکنون موفق به ثبت  ۶ اختراع شده‌ و چهار اختراع را نیز به تأیید رسانده‌ است.

 در همین راستا سلام لردگان گفت و گویی را با این جوان نخبه ترتیب داده است که در زیر می‌خوانید:

سلام لردگان: از اختراعات‌تان برای‌مان بگویید:

صالحی: دستگاه ماژول اسلحه را یکی از این اختراعات است، این دستگاه زمان و مکان دقیق شلیک را رصد می‌کند، با توجه به بازپرسی‌هایی که پس از شلیک از مأموران پلیس می‌شود این ماژول با رصد دقیق زمان، مکان و فاصله شلیک این مشکل را رفع کرده است.

 



 
دستگاه هوشمند جلوگیری از سرقت خودرو را دیگر اختراعاتم است، این دستگاه بر روی خودرو نصب می‌شود و صاحب خودرو می‌تواند بدون محدودیت زمان و مکان از طریق تلفن همراه خود موقعیت مکانی خودرو را ردیابی کند، هم‌اکنون تعدادی از این دستگاه‌ها در شهرهای مختلف کشور به فروش رسیده که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

دستگاه کنترل سوخت و آلودگی هوا را از دیگر اختراع دیگری است که به ثبت رساندم، این دستگاه نیز با نصب بر روی خودرو در توقف‌های بالای 25 ثانیه خودرو را در حالت خواب قرار می‌دهد که با فشار دادن پدال بالا فاصله خودرو روشن می‌شود.
اختراع کلاه کاسکت ایربگ‌دار از دیگر اختراعات به ثبت رسیده است، عملکرد این کلاه دقیقا مانند مکانیزم ایربگ خودرو است، استفاده از این کلاه سبک، بسیار ساده است و موتورسواران به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.
 

سلام لردگان: طرح کلاه کاسکت ایربگدار چگونه به ذهن شما خطور کرده است؟

صالحی: با دیدن تصادفات منجربه فوت گوناگون در موتورسیکلت سواران که به دلیل گرم بودن محفظه داخلی کلاه و عدم دید از هر دو طرف و سنگینی کلاه بر روی سر از کلاه کاسکت استفاده نکرده بودند؛ جرقه این ایده به ذهنم خطور کرد.

سلام لردگان: این نوع ایربگ چگونه عمل می کند؟

صالحی : نوعی کلاه کاسکت ایربگدار است که به صورت یقه به دور گردن راکب موتور بسته می شود و هنگام ضربه خوردن و زاویه بر سر راکب موتوسیکلت، باز شده و ایمنی آن را می توان پنج تا شش برابر بیش تر از کلاه کاسکت‌های  موجود در بازار تضمین کرد.
عملکرد این کلاه دقیقا مانند مکانیزم ایربگ خودرو است. استفاده از این کلاه سبک، بسیار ساده است و موتورسواران به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

سلام لردگان: مدل خارجی آن برای چه مصارفی طراحی شده است؟

صالحی: در کشورهای خارجی این کلاه کاسکت برای دوچرخه سواران تولید و مورد استفاده قرار گرفته و ما با استفاده از مهندسی معکوس برای استفاده موتور سیکلت سواران طراحی و ساخته ایم.

سلام لردگان: چه میزان وقت صرف طراحی تا نمونه سازی شده است؟ در چه فضایی اقدام برای کار کرده اید؟

صالحی: حدودا 10 ماه زمان صرف ساخت نمونه اولیه بررسی ایده بومی ایربگ موتورسواران بالشتک موتورسوار و تست این سیستم در مرکز رشد شده است. در کارگاه صنعتی سازمان بسیج علمی پژوهشی و جهاد دانشگاهی دانشگاه علمی و کاربردی نیز آزمایش شد.

سلام لردگان؛ چقدر هزینه تا به امروز انجام داد هاید؟ و قیمت نهایی را برای مصرف کننده چقدر پیش بینی می کنید؟

صالحی: ساخت نمونه آزمایشی مبلغ هفت میلیون تومان هزینه و نمونه پایانی برای مصرف کنندگان در حدود 300 هزار تومان برآورد می شود.

سلام لردگان:  آیا با این طرح رتبه یا مقامی هم کسب کرده اید؟

صالحی : در جشنواره مبتکرین و مخترعین ایران با نظر هیات داوران عنوان بهترین ایده را از آن خود کرده و مورد تحسین هیات داوران پژوهشکده صنعتی علوم تحقیقات نیروی انتظامی و بنیاد ملی نخبگان نیز قرار گرفتم.
 

سلام لردگان: کار شما به مرحله تجاری سازی رسیده است؟

صالحی: خیر، چون خیلی از زمان طراحی این کلاه نگذشته است. در نهایت اگر هیچ ارگان دولتی برای تولید ما را حمایت نکند؛ خودم شروع به تولید این نمونه کلاه خواهم کرد و مطمئن هستم که بازار خیلی خوبی خواهد داشت.

سلام لردگان: در چه نمایشگاهی حضور داشته‌اید؟

صالحی: در نمایشگاه علم تا عمل، مبتکرین و مخترعین دانشگاه صنعتی اصفهان، نمایشگاه پژوهش، نمایشگاه هفته دفاع مقدس، نمایشگاه های بی نالمللی ایپاس و فاینکس الکامپ. بهترین جشنواره و نمایشگاه از نظر همه مخترعان، فاینکس 2013 بوده است. به این خاطر که در این نمایشگاه رییس فدراسیون مخترعان جهان حضور داشتند و از نزدیک با همه مخترعان دیدار داشتند.
 

سلام لردگان: کسی تمایلی به سرمایه گذاری بر روی این طرح از خود نشان داده است؟

صالحی: فقط یک شرکت از طرف سوزوکی ژاپن در جشنواره ای پاس صحبت های اولیه ای کرده است.

سلام لردگان: زمانی پیش آمده که ناامید شده باشید؟

ابراهیم: خیر. همیشه با همت مضاعف کار کرده ام.

سلام لردگان: چه انتظاری از بنیاد ملی نخبگان یا هر سازمان دیگری دارید؟

صالحی: حمایت برای تولید ملی در داخل کشور و استقبال از ساخت این کلاه، حداقل برای جلوگیری از این همه تلفات انسانی در هنگام موتور سواری.

سلام لردگان: یک مخترع خوب از نگاه شما کیست؟

صالحی: کسی که هیچ گاه از تلاش دست نکشیده و با امید فراوان به راهش ادامه بدهد. هر ایده نویی که به ذهنش می رسد حداقل در نوع آزمایشی هم که شده بسازد.

سلام لردگان: آیا می توانید مدعی باشید که طعم شیرین موفقیت را چشیده‌اید؟

صالحی: بله. چون طی سه سال توانسته‌ام با ثبت چهار اختراع، سطح سه بنیاد ملی نخبگان، عضویت انجمن مخترعین کشور و عضویت در بسیج علمی پژوهشی را به دست آورم.

سلام لردگان: سخن پایانی

صالحی: از همه عوامل، مسئولان و همچنین شرکت های بزرگ تولیدکننده انتظار می رود همه جوانان با استعداد در این زمینه را حمایت کنند و از آنان در بهبود خطوط تولید بهره ببرند.
 

 



انتهای پیام/

 

نظر شما