شناسهٔ خبر: 22568268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درمان ۴۴ مصدوم زلزله در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش

خبرگزاری شبستان: مسئول تیم پزشکی نیروی هوایی ارتش در کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور از حضور تیم‌های پزشکی نهاجا در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: همچنین ۴۴ مصدوم این حادثه دلخراش در بیمارستان بعثت بستری و مداوا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، دکتر قربانعلی عقیقی، مسئول تیم پزشکی نیروی هوایی ارتش در کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور در گفت‌وگو با دفاع پرس اظهار داشت: پست امدادی نیروی هوایی ارتش که در فرودگاه ایلام مستقر بود، شب حادثه (یکشنبه شب هفته گذشته) بلافاصله به مناطق زلزله‌زده اعزام و در پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب مستقر شد.

وی افزود: کادر درمانی اعزامی نهاجا به مناطق زلزله‌زده 30 نفر بود که از یک دستگاه اتوبوس اتاق عمل، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس 13 تخت‌خوابه، 1 چادر داروخانه سیار و 2 چادر 10 تخت‌خوابه برخوردار بود.
عقیقی گفت: در ادامه نیز 18 نفر از تهران به این کادر درمانی اضافه شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 13 پزشک متخصص و پرستار به همراه 2 دستگاه آمبولانس از همدان به بیمارستان 520 ارتش در کرمانشاه منتقل شدند تا کار امدادرسانی به زلزله‌زدگان قوت یابد.

عقیقی با اشاره به انتقال مصدومان و زلزله‌زدگان حادثه یکشنبه شب توسط هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به بیمارستان‌های تهران، البرز و همدان، گفت: از این بین 44 مصدوم در بیمارستان بعثت نهاجا بستری شدند که تمامی آن‌ها مورد عمل جراحی و مراقبت‌های لازم قرار گرفتند که اکنون دو نفر در آی سی یو بستری هستند و باقی در آستانه بهبودی قرار دارند.

وی بیان داشت: همراهان این بیماران نیز در مهمانسرای بیمارستان اسکان یافتند و مورد پذیرایی قرار گرفتند. بیشتر مصدومان بستری در بیمارستان بعثت نهاجا نیز از اهالی شهرستان سرپل ذهاب هستند.وی یادآور شد: کاهش تعرفه‌های مربوط به صدور کارت معافیت، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی، اعطاء وام قرض‌الحسنه، کمک‌هزینه بلاعوض ازدواج، خدمات فرهنگی، طرح‌های حمایتی اکرام و محسنین برای ایتام، احداث، خرید مسکن و غیره ازجمله خدمات این نهاد برای فرزندان زنان سرپرست خانوار است.

 

نظر شما