شناسهٔ خبر: 22568050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سندرز: نه حزب دموکرات و نه حزب جمهوری‌خواه از احترام مردم آمریکا برخوردار نیستند

سناتور آمریکایی اعلام کرد حقیقت این است که نه حزب دموکرات و نه حزب جمهوری‌خواه از احترام قابل توجه مردم آمریکا برخوردار نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکا از ایالت ورمونت، در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز، حزب جمهوری‌خواه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، را نماینده جریان راست افراطی (نژادپرستان سفیدپوست) در آمریکا توصیف کرد.

او در واکنش به پیروزی‌های انتخاباتی اخیر دموکرات‌ها و اینکه این نتایج نوعی پیام در مخالفت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بود گفت: «چیزی که بیش از هر چیزی برای من هیجان‌آور بود نه فقط پیروزی‌های مهم در ایالت ویرجینیا و ایالت نیوجرسی برای انتخاب فرماندار، بلکه پیروزی در کل این کشور بود و من فکر می‌کنم رسانه‌ها هنوز خوب به این مسائل نپرداخته‌اند.

این سناتور آمریکایی افزود: من معتقدم انتخابات روز سه‌شنبه از بسیاری جهات یک همه‌پرسی درباره ترامپ بود و مردم آمریکا به روشنی گفتند «خیر. ما از تفرقه‌افکنی ترامپ خسته شده‌ایم. ما از سیاست‌های او که برای اعطای معافیت‌های مالیاتی به میلیاردر‌ها و برای محروم کردن ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر از مردم از بیمه درمانی تنظیم شده است، خسته شده‌ایم.» این چیزی نیست که ما از یک دولت می‌خواهیم. ما خواهان تغییر واقعی در این کشور هستیم. ما دولتی می‌خواهیم که نماینده همه ما باشد، نه نماینده یک درصد. ما سه‌شنبه گذشته شاهد همین بودیم. ما دیدیم که کل مردم و کسانی که قبلا هرگز وارد عرصه سیاست نشده بودند در حال وارد شدن به این عرصه هستند. این کاری است که ما باید بکنیم. وقتی این کار را بکنیم به انرژی مورد نیاز برای شکست دادن پرطنین افراط‌گرایی دست راستی، که اکنون حزب جمهوری‌خواه و نیز دونالد ترامپ جزو آن هستند، دست خواهیم یافت.

سندرز در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: «حقیقت این است که نه حزب دموکرات و نه حزب جمهوری‌خواه امروز از احترام قابل توجه مردم آمریکا برخوردار نیستند. این یک حقیقت است. اکنون مردم بیشتری هستند که از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مستقل هستند.»

 

انتهای پیام/

صاحبه سندرز با شبکه سی‌بی‌اس نیوز

نظر شما